هشدار زرد هواشناسی برای 4 استان؛ مردم این خطر را جدی بگیرند

به گزارش ارانیوز، سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: امروز آدینه در اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان به دلیل افزایش دما هشدار زرد هواشناسی برقرار است.

هشدار زرد هواشناسی برای 4 استان؛ مردم این خطر را جدی بگیرند

به گزارش خبرنگاران، بر اساس این هشدار که سه شنبه گذشته صادر شده است، در منطقه ها مذکور افزایش محسوس دما بین 4 تا 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

احتمال گرمازدگی و خطر آتش سوزی در جنگل ها و مراتع از جمله مخاطرات این افزایش دماست.

به هموطنان توصیه می گردد از حضور در فضای باز به ویژه در ساعات گرم روز خودداری و هنگام ترک جنگل از خاموش بودن آتش اطمینان پیدا نمایند.

  • گرمای 41 درجه ایِ یک شهر سردسیر ایران! | هشدار زرد هواشناسی

بعلاوه رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار داشت: طی 3 روز آینده در منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک و در برخی نقاط استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان نیز گاه گرد و خاک رقیق پیش بینی می گردد.

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی 3 روز آینده در منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک و در برخی نقاط استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان گاهی گرد و خاک رقیق پیش بینی می گردد.بعلاوه در سایر منطقه ها کشور تا روز یکشنبه (13 شهریورماه) پدیده قابل توجهی نخواهیم داشت.

وی گفت: از روز دوشنبه هفته آینده (14 شهریورماه) تا اواخر هفته با نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش محسوس دما، وزش باد و بارش باران همراه با رعد و برق در استان های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد. دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در مورد شرایط جوی تهران طی 2 روز آینده توضیح داد: آسمان تهران فردا (12 شهریورماه) صاف در برخی ساعت ها وزش باد با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (13 شهریورماه) صاف و در برخی ساعت ها وزش باد با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در انتها گفت: طی امروز و فردا 11 و 12 شهریورماه شهرکرد با دمای 6 درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای 46 درجه سانتیگراد گرم ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1830

به "هشدار زرد هواشناسی برای 4 استان؛ مردم این خطر را جدی بگیرند" امتیاز دهید

1 کاربر به "هشدار زرد هواشناسی برای 4 استان؛ مردم این خطر را جدی بگیرند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار زرد هواشناسی برای 4 استان؛ مردم این خطر را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید