معرفی تعدادی از معروف ترین جاهای دیدنی مارگون

به گزارش ارانیوز، میراث آریا/ این خبر پیرامون معرفی تعدادی از معروف ترین جاهای دیدنی مارگون برای شما نگارش شده است.

معرفی تعدادی از معروف ترین جاهای دیدنی مارگون

وجود جنگل های وسیع، آبشارها و چشمه سارهای جوشان، دره های سرسبز و اماکن مذهبی یکی از مهمترین ظرفیت های شهرستان مارگون در جذب توریست است. در چند سال اخیر با معرفی ظرفیت های موجود و توسعه صنعت توریستی شهرستان رونق اقتصادی خوبی برای مردم بومی این منطقه رقم خورد.

اماکن مذهبی

اماکن مذهبی متعددی از جمله بقاع متبرکه امامزاده بی بی رقیه خاتون (س)، بی بی زبیده خاتون (س) معروف به بی بی خاتونین، امامزاده شیخ صدوق (ع) و امامزاده شاهزاده غالب (ع) در این شهرستان وجود دارد.

اماکن توریستی

آبشار شهنیز، چشمه های آبسردان، آبشار تنگ ریس، برم مور زرد زیبایی از جمله جاذبه های طبیعی مستعد برای سرمایه گذاری در بخش صنعت توریستی در شهرستان مارگون محسوب می شود.

آبشار شهنیز

آبشار شهنیز از نقاط دیدنی و بی نظیر در شهرستان مارگون است. این آبشار همچون بهشتی گمشده در دل رشته کوههای زاگرس است و در 85 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و روستای شهنیز به همراه چشم اندازهای بی نظیرش واقع است.

منطقه شهنیز از منطقه ها توریستی استان است که دارای چشم اندازهای خارق العاده ای از طبیعت ایران است. این آبشار حدود 18 متر ارتفاع دارد و از ویژگی های آن پر آب بودن در تمام فصول سال است. آبشار شهنیز دارای طبیعتی بسیار دلنشین و منحصر بفردی است که باصلابت و باشکوه بودنش همگان را خیره به خود می کند. همچنین سایه سار درختان بید و چنار و دالانی سبز هر بیننده ای را ساعتها مجذوب خود می کند.

قله رنج

قله رنج که چون صخره ای بزرگ و نامنظم بر کوهستان های اطراف تکیه داده، در جنوب روستای مارگون واقع شده است. این کوه همه ساله تعدادی از کوهنوردان و دوستداران طبیعت را به سوی خود جلب می کند.

دریاچه مور زرد زیلایی

دریاچه مور زرد یکی از پدیده های طبیعی و جاهای دیدنی شهرستان مارگون است. این منطقه توریستی بصورت سه دریاچه است که یکی بزرگتر از دو تای دیگر است. این سه دریاچه زیبا تقریباً سه کیلومتر از همدیگر فاصله دارند و درای وسعت زیادی هستند. این دریاچه ها در ارتفاع 2180 متری از سطح دریا واقع شده و بیش از 35 هکتار مساحت دارند. آب این دریاچه از چشمه های کارستی و روان آبهای سطحی تأمین می شود. میانگین عمق این دریاچه را حدود 8 متر دانسته اند.

در دریاچه مورزرد، آبزیان مختلفی وجود دارد. از جمله این آبزیان میتوان به انواع ماهی ها به ویژه ماهی کپور معمولی، قورباغه، مار آبی، مارماهی، لاکپشت و خرچنگ که در دریاچه زندگی می کنند، اشاره کرد. پرندگان آبی همچون مرغ ماهیخوار، اردک و غاز نیز در اطراف این دریاچه دیده شده اند. در قسمت غربی دریاچه مور زرد، دریاچه دیگری به نام هپر واقع شده است که از دریاچه مور زرد کوچکتر است.

منبع: همگردی
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1728

به "معرفی تعدادی از معروف ترین جاهای دیدنی مارگون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از معروف ترین جاهای دیدنی مارگون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید