بازسازی ساختمان: مرحله تازه بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی به اتمام رسید

به گزارش ارانیوز، ایلنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده و گزارشات بدست رسیده، مرحله تازه بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی به اتمام رسید.

بازسازی ساختمان: مرحله تازه بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی به اتمام رسید

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سید محمدصادق رضویان (مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی) گفت: در مرحله مرحله نو بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی، کار حذف الحاقات، بندکشی بام، آواربرداری و سم پاشی بام برای از بین بردن گیاهان انجام شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی با بیان اینکه این بنا در مرکز شهر میامی واقع شده و از کاروانسراهای زیبای عهد صفوی است که تقریبا سالم بر جای مانده است، ادامه داد: این بنا به فرم حیاط مرکزی و از نوع چهار ایوانی است که با آجر ساخته شده است.

او با اشاره به اینکه در سر در ورودی کاروانسرا، کتیبه های سنگی حجاری و نصب شده که تاریخ ساخت و بانی آن در روی آن درج شده است، اضافه نمود: این کاروانسرای شاه عباسی از این حیث کاروانسرای منحصر بفردی محسوب می گردد.

کاروانسرای میامی با زیربنای پنج هزار و 250 متر مربع به شماره 1718 در سال 1365 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید. کاروانسرای میامی در خیابان امام رضا (ع) میامی واقع شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1619

به "بازسازی ساختمان: مرحله تازه بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی به اتمام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: مرحله تازه بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی به اتمام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید