قرارداد کوتاه مدت و روزمزد کارگران را به سالانه تغییر می دهیم

به گزارش ارانیوز، رعیتی فرد گفت: کوشش می کنیم تا شکل قرارداد کارگرانی که قراردادهای روز مزد و کوتاه مدت دارند را تغییر داده و حداقل یک پله به جلو برویم و قراردادهای آن ها را به قرارداد یک ساله تبدیل کنیم.

قرارداد کوتاه مدت و روزمزد کارگران را به سالانه تغییر می دهیم

علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد:

بازرسین کار ما در وزارت تعاون موظف هستند که در جریان بازرسی ها و بازدید خود از دفاتر و کارگاههای کاری مختلف، قرارداد کارگران در نقاطی که مشغول به کار هستند را چک نموده و قراردادها را با توجه به رعایت حقوق کارگر مورد نظارت قرار بدهند.

وی بعلاوه افزود: هر زمان که به بازرسین ما اعلام گردد که کارفرمایی حقوق کارگر را رعایت نمی نماید و در به کارگیری کارگران ضوابط و قوانین را نادیده می گیرد، آن ها موظف به حضور در محل کار کارگر مورد نظر هستند و موارد گزارش شده را آنالیز نمایند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اعلام نمود: بازرسین وزارت تعاون بازرسی های دوره ای هم دارند و در جریان آن ها هم در پی تحقق هر چه بهتر حقوق کارگران هستند.

رعیتی فرد افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر 60 بازرس برای سایر بازدیدهای مراکز تولیدی، صنعتی و ... دارد و این تعداد بازرس برای انجام امور مربوط به بازرسی و سرکشی از مراکز و کارگاه های تحت پوشش کافی نیستند و قطعا نمی رسند که بازدید همه مراکز، کارگاهها و ... را یک روزه انجام بدهند.

وی یادآور شد: بر اساس قانون بازرسین باید استخدام شده رسمی دولت باشند و با عنوان ضابط و نماینده دولت مشغول به کار باشند و متاسفانه در حال حاضر با سازمان امور استخدامی برای بحث پست سازمانی بازرسین مشکل داریم و هم اکنون در حال آنالیز و رایزنی برای چاره اندیشی این مشکل هستیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعلاوه اعلام نمود: پس از رایزنی با مجموعه های مسئول کوشش می کنیم سایر ظرفیت های قانونی را برای حل مشکل به کار بگیریم که هم بازرسی را تسری بدهیم و هم حضور گسترده بازرسان باعث می گردد کمبودها و نواقص را بر طرف کنیم.

رعیتی فرد در پاسخ به این سوال خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران درباره نحوه برخورد با کارفرمایانی که قرارادهای 89 روزه و کمتر با کارگران خود منعقد می نمایند، توضیح داد: متاسفانه در قراردادهای 89 روزه کارگر ضرر می نماید و از طرف دیگر کارگرانی در کشور همچنان با قراردادهای روز مزد مشغول به کار هستند.

وی افزود: کوشش خواهیم کرد تا شکل قرارداد کارگرانی که قراردادهای روز مزد و کوتاه مدت دارند را تغییر بدهیم و حداقل یک پله به جلو برویم و قراردادهای آن ها را به قرارداد یک ساله تبدیل کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1729

به "قرارداد کوتاه مدت و روزمزد کارگران را به سالانه تغییر می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد کوتاه مدت و روزمزد کارگران را به سالانه تغییر می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید