قابلیت های اندروید 12.1 لو رفت؛ توجه ویژه به گوشی های تاشو

به گزارش ارانیوز، نسخه نهایی اندروید 12 احتمالا چند روز دیگر منتشر می گردد ولی حالا بخشی از ویژگی های نسخه 12.1 فاش شده است. گفته می گردد این نسخه قرار است شکاف بین اندروید 12 و 13 را کاهش دهد. بر اساس این اطلاعات فاش شده، در این نسخه شاهد ارائه بهبودهای مختلف برای گوشی های تاشو خواهیم بود.

قابلیت های اندروید 12.1 لو رفت؛ توجه ویژه به گوشی های تاشو

قابلیت های اندروید 12.1 برای گوشی های تاشو

شرکت های مختلف در حال ساخت گوشی های تاشو هستند و به زودی تعداد این نوع گوشی ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا می نماید. یکی از ویژگی های نو اندروید 12.1 این است که کاربران می توانند منوی تنظیمات سریع و بخش نوتیفیشکن ها را کنار یکدیگر در دو بخش نمایشگر تاشو مشاهده نمایند. علاوه بر این اگر تراکم پیکسلی نمایشگر مناسب باشد، منوی تنظیمات سریع گزینه های مدنظر را در سه ستون نمایش خواهد داد.

بعلاوه در بخش تنظیمات هم کاربران می توانند گزینه های اصلی را در سمت چپ و منوهای زیرمجموعه را در سمت راست نمایشگر مشاهده نمایند. گوشی های تاشویی که نمایشگر بیرونی ندارند، در لاک اسکرین خود می توانند ساعت را در سمت چپ و نوتفیکیشن ها را در سمت راست نمایش دهند.

شاید مهم ترین ویژگی اندروید 12.1 برای گوشی های تاشو، بهره گیری آن از تسک بار باشد. مانند سیستم عامل های دسکتاپ، این نسخه اندروید می تواند آیکون اپلیکیشن ها را در بخش پایینی نمایشگر نشان دهد. کاربران با ضربه بر آن ها می توانند این اپلیکیشن ها را باز نمایند و بعلاوه قادر به استفاده از دو اپلیکیشن هم زمان با بهره گیری از دو قسمت نمایشگر هستند. کاربرانی هم که علاقه ای به این بخش از رابط کاربری ندارند، به راحتی می توانند تسک بار را مخفی نمایند.

قابلیت های اندروید 12.1 برای تمام گوشی ها

گوگل در این نسخه قابلیت های نوی را هم برای گوشی های معمولی در نظر گرفته است. یکی از قابلیت های نو اندروید 12 برای گوشی های پیکسل این است که با توجه به رنگ های اصلی تصویر پس زمینه، رنگ های بخش تنظیمات و نوتفیکیشن ها هم تغییر پیدا می نماید. حالا به نظر می رسد با اندروید 12.1 این تعیینه به سایر گوشی ها راه پیدا می نماید.

یکی دیگر از قابلیت های نو این نسخه مربوط به ارائه کنترل بیشتر برای دکمه پاور است. در اندروید 12.1 کاربران می توانند زمان لازم برای نگه داشتن دکمه پاور به منظور فعال سازی گوگل اسیستنت را تغییر دهند.

تاریخ عرضه اندروید 12. 1

هنوز تعیین نیست که گوگل چه زمانی از این نسخه نو رونمایی می نماید. طبق گزارش های منتشر شده، گوگل مشغول آماده سازی یک گوشی تاشو است و احتمالا همراه با این گوشی، اندروید 12.1 هم عرضه خواهد شد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1517

به "قابلیت های اندروید 12.1 لو رفت؛ توجه ویژه به گوشی های تاشو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت های اندروید 12.1 لو رفت؛ توجه ویژه به گوشی های تاشو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید