فضاپیمای جونو اطلاعات مهمی درباره سیاره مشتری کسب کرد

به گزارش ارانیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، فضاپیمای جونو ناسا به اطلاعات مهمی درباره سیاره مشتری دست یافته است. طبق اطلاعات به دست آمده در این سیاره آب وجود دارد. البته میزان آب در بعضی مناطق بیشتر از بقیه اماکن است. تحقیق جدید نشان می دهند حدود 0.25 درصد اتمسفر مشتری از آب تشکیل شده است. این در حالی است که در آزمایش های پیشین مقدار آب کمتری در سیاره رصد شده بود.

فضاپیمای جونو اطلاعات مهمی درباره سیاره مشتری کسب کرد

قبلا، مشاهدات کاوشگر ویاژر و ابزارهای فضایی دیگر نشان داده بود در مشتری صاعقه اتفاق می افتد. برای وقوع این امر باید آب وجود داشته باشد اما تا پیش از این تخمین مقدار آب موجود در مشتری ممکن نبود.

اما نتایج تحقیق جدید نشان می دهد مقدار آب در نقاط مختلف سیاره، متفاوت است. در ماموریت گالیله که در 1995 میلادی انجام شد ، تخمین زده شد مقدار آب موجود در اتمسفر مشتری بسیار کم باشد. زیرا نمونه آنالیز شده مربوط به نقطه ای کم آب از سیاره بود.

چنگ لی یکی از محققان پروژه جونو در دانشگاه برکلی کالیفرنیا می گوید: ما متوجه شدیم آب موجود در خط استوای این سیاره بیشتر از مقداری است که در ماموریت گالیله اندازه گیری شده بود. زیرا منطقه استوایی مشتری شرایط خاصی دارد. ما باید این نتایج را با میزان آب در مناطق دیگر مقایسه کنیم.

محققان پروژه جونو برای اندازه گیری آب در مشتری از ابزاری به نام MWR استفاده کردند که به طور همزمان فرایند اندازه گیری آب را در عمق های مختلف از اتمسفر سیاره انجام می دهد. محققان با یاری این روش توانستند به خوانش دقیق تری از اتمسفر مشتری تا عمق 93 مایلی دست یابند. این در حالی است که در ماموریت گالیله محققان تا عمق 75 مایلی اتمسفر مشتری را آنالیز کردند.

فضاپیمای جونور هنوز در مدار مشتری است و در 17 فوریه (هفته گذشته) از فاصله نزدیک آن رشد. قرار است در 10 آوریل 2020 یکبار دیگر جونو از فاصله نزدیک مشتری گذر کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 496

به "فضاپیمای جونو اطلاعات مهمی درباره سیاره مشتری کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاپیمای جونو اطلاعات مهمی درباره سیاره مشتری کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید