نسخه به روزرسانی شده سوخو روسیه به پرواز درآمد!

به گزارش ارانیوز، گجت نیوز نوشت: نسخه آپگریدشده سوخو 57، پنجمین نسل جنگنده روسیه پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به سرانجام رساند. در ادامه شاهد جزئیات Sukhoi Su-57 باشید.

نسخه به روزرسانی شده سوخو روسیه به پرواز درآمد!

روسیه اولین پرواز آزمایشی نسخه آپگریدشده سوخو سو-57، پنجمین نسل هواپیمای جنگنده خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. سوخو 57 جنگنده ای چندمنظوره طراحی شده برای مقابله با اهداف زمینی، دریایی و هوایی به همراه فناوری رادارگریز است. این هواپیما علاوه بر توانایی پرواز مافوق صوت، می تواند مجموعه گسترده ای از سلاح ها را حمل کند و به سیستم های ایونیک پیشرفته نظیر رادار قدرتمند، جستجوی مادون قرمز و سیستم هشدار نزدیکی موشک فرابنفش مجهز است.

جنگنده های سوخو 57 در نمایش هوایی MAKS-2019 حوالی مسکو

دفتر طراحی سوخو در یونایتد ایرکرفت کورپوریشن (UAC) که جزو شرکت فناوری دولتی روستخ (Rostec) به شمار میرود، در طراحی و ارتقای سوخو 57 مشارکت داشته است. اولین پرواز آزمایشی نسخه آپگریدشده سوخو 57 در فرودگاه مرکز آزمایش پرواز گروموف به مدت 56 دقیقه صورت گرفت و طی آن، بعلاوه بقیه تجهیزات آنبرد که به وسیله هوش مصنوعی به خلبان یاری می رسانند، به آزمایش گذاشته شدند.

کوشش های روسیه برای فراوری سوخو 57 به اواخر دهه 2000 بر می گردد. در آن موقع پیشرانه های این جنگنده به توقف کمپرسور برخوردند و نهایتاً طراحان به پیشرانه های Saturn AL-41F1 قدیمی تر برگشتند که در سوخو 35 به کار رفته بودند. در یک پرواز آزمایشی در سال 2010 هم ساختار مکانیکی این هواپیما ترک برداشت و دوباره در طراحی آن تجدید نظر شد. این بار از کامپوزیت های تازه ای در ساخت بهره گرفته شد و طراحی هم دستخوش تغییراتی شد.

بازدید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از سوخو 57

یک فروند از این جنگنده روسی در جریان تست های سال 2019 تصادف کرد و درحالی که قرار بود فراوری انبوه در سال 2017 کلید زده گردد، اولین هواپیما در سال 2021 تحویل داده شد. یک سال بعد در ماه سپتامبر، نیروی هوایی روسیه 2 هواپیمای دیگر را تحویل گرفت و حالا هم تحویل 2 فروند دیگر تا قبل از سرانجام امسال میلادی انتظار می رود.

نسخه آپگریدشده سوخو 57 که این ماه برای اولین بار به نمایش گذاشته شد، Su-57M نام گرفته و امکان نصب پیشرانه مرحله دوم برای آن مهیا است. نام رمز این پروژه مگاپلیس (Megapolis) انتخاب شده بود و بنا به گزارش های رسانه ها، شرکت UAC پیشرانه های ایزدلیه 30 را پیاده سازی نموده است که رانش بیشتری را نسبت به پیشرانه های AL-41F-1 موجود در سوخو 57 در پی خواهند آورد.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 آبان 1401 بروزرسانی: 15 آبان 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1861

به "نسخه به روزرسانی شده سوخو روسیه به پرواز درآمد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه به روزرسانی شده سوخو روسیه به پرواز درآمد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید