عبدالله در تاجیکستان: برای صلحی با حفظ ارزش های جمهوریت کوشش می کنیم

به گزارش ارانیوز، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در ملاقات با رئیس جمهور تاجیکستان تاکید نمود که در مذاکرات صلح با طالبان برای دستیابی به صلح پایدار، عادلانه و با عزت همچنین حفظ ارزش های نظام جمهوری کوشش می گردد.

عبدالله در تاجیکستان: برای صلحی با حفظ ارزش های جمهوریت کوشش می کنیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در سفر به دوشنبه با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان درباره فرایند صلح کشورش گفتگو کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان گفت که افغانستان از متحدان کشورش است و از کوشش های صلح این کشور و تصمیم مردم آن حمایت می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد که افغانستان و تاجیکستان از تروریسم و افراط گرایی متضرر شده اند و صلح و ثبات در افغانستان نیز زمینه گسترش و توسعه تجارت و ترانزیت دو کشور، منطقه و اتصال آسیای مرکزی به جنوب آسیا را فراهم می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

عبدالله نیز در این ملاقات اعلام نمود که روابط و دوستی دو کشور بر ارزش ها و مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی دیرینه پایدار است.

وی دربارۀ کوشش های صلح، مذاکرات دوحه، دور بعدی مذاکرات، سفرهای اخیر برای کسب اجماع منطقه ای و نقش جمهوری تاجیکستان در تأمین صلح در افغانستان نیز جزئیاتی را عنوان نمود.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان همچنین تاکید نمود که کشورش در مذاکرات صلح به دست یافتن به صلح پایدار، عادلانه، باعزت و با حفظ ارزش های جمهوریت متعهد است و کوشش می نماید.

به گزارش جمهور، عبدالله در این ملاقات از افزایش خشونت و جنگ به عنوان یکی از نگرانی های حکومت و مردم افغانستان در شرایط کنونی نام برد و بر خاتمه جنگ و قطع خون ریزی در جریان مذاکرات صلح تاکید نمود.

وی ضمن قدردانی از کوشش های صلح، خواهانه دوشنبه گفت که افغانستان می تواند از تجربه صلح و آشتی ملی در تاجیکستان استفاده کند.

عبدالله: جزئیات دستورکار مذاکرات بین الافغانی با مردم به اشتراک گذاشته گردد

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در ادامه سفرهای منطقه ای برای صلح این کشور، به تاجیکستان سفر نموده است.

عبدالله علاوه بر رئیس جمهور تاجیکستان با قاهر رسول زاده نخست وزیر، محمد طاهر ذاکرزاده رئیس مجلس و سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه این کشور درباره فرایند صلح افغانستان گفت وگو نموده است.

پیش از این، عبدالله به هدف جلب حمایت کشورهای منطقه از فرایند صلح افغانستان، به کشورهای پاکستان، ایران، هند، ازبکستان و ترکیه سفر نموده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1099

به "عبدالله در تاجیکستان: برای صلحی با حفظ ارزش های جمهوریت کوشش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله در تاجیکستان: برای صلحی با حفظ ارزش های جمهوریت کوشش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید