ظرفیت لیگ بسکتبال 8 تیم است، تیم ها به شرایط قبل کرونابازنگشته اند

به گزارش ارانیوز، مصطفی هاشمی در تبادل نظر با خبرنگاران، در خصوص فرایند کلی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور تا به امروز که چند هفته از برگزاری آن گذشته است، شرح داد و تاکید نمود که برای پیش بینی شرایط کلی تیم ها هنوز زود است اما از ظواهر امر پیداست که 7 - 6 تیم با هدف هستند و کسب یک عنوان و صندلی خاص را دنبال می نمایند.

ظرفیت لیگ بسکتبال 8 تیم است، تیم ها به شرایط قبل کرونابازنگشته اند

در انتظار تغییر در شرایط تیم ها

وی در شروع با تاکید بر اینکه بعضی تیم ها زودتر و بعضی دیرتر برای ورود به لیگ برتر شروع به کار کردند، اظهار داشت: در جریان مسابقات قطعاً شرایط تیم ها به لحاظ تمرینی و ترکیبی - از حیث جذب بازیکن خارجی- دستخوش تغییراتی خواهد شد. این تغیرات حتی ممکن است در رابطه با شخصیت گروهی تیم ها هم ایجاد شود که از مدیریت تیم ها شروع می شود و تا رده های پایین تر را در بر می گیرد.

7 - 6 تیم به دنبال صندلی های برتر در لیگ هستند

سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر قم تاکید نمود: بر همین اساس برای پیش بینی عملکرد تیم ها و اینکه در نهایت کدام تیم ها جزو بهترین ها می شوند زود است اما در کل 7 - 6 تیم نشان داده اند که مدعی هستند، حالا مدعی صرفاً برای کسب عنوان قهرمانی نیست. منظور این است که این تعداد تیم به فکر کسب عنوان هستند؛ یکی برای قهرمانی وارد مسابقات شده است. یکی به فکر مرحله فینال است. یکی کسب سکو را هدف قرار داده است. یکی حضور در جمع بهترین ها را و ….

تیم ها هنوز به شرایط قبل از کرونا بازنگشته اند

هاشمی با یادآوری تاثیرگذاری کرونا بر شرایط تیم ها و چگونگی حضورشان در لیگ برتر توضیح داد: چند هفته از مسابقات گذشته و تیم ها پیش از آن هم چند هفته ای درگیر تمرین و اردو بودند اما هنوز به شرایط همیشگی و قبل بازنگشته اند. کرونا کم و بیش تاثیر خود را روی تیم ها و بازیکنان گذاشته و این موضوع بر عمکلرد کلی آنها و کیفیت مسابقات هم تاثیر داشته است.

باید بدانیم بازی خوب یعنی چه؟

هنوز لیگ برتر به مرحله ای نرسیده که تعداد بازی های با کیفیت و قابل توجه زیادی ببینیم. به نظر شما از چه زمان می توان منتظر رقم خوردن چنین ملاقاتهایی بود؟ وی در پاسخ به این سئوال گفت: اینکه منظور از بازی خوب چیست، اهمیت زیادی دارد؛ ممکن است از یک دیدگاه رقابت نزدیک میان دو تیم به منزله بازی خوب باشد. شاید هم یک دیدگاه ارائه بسکتبال به روز و کاملاً فنی را بازی خوب در نظر بگیرد. بنابراین مهم است که بدانیم از بازی خوب دقیقاً به دنبال چه چیزی هستیم.

شرایط متفاوت بعضی تیم ها

سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر قم در این رابطه ادامه داد: به صورت کلی تا به این هفته کوشش تیم ها این بوده که بر حسب شرایط، پتانسیل در اختیار و دانش کل مجموعه عملکرد قابل توجهی داشته باشند و ملاقاتهای خوبی برابر حریفان شان برگزار نمایند اما باید در نظر داشت تیم هایی که بازیکنان ملی پوش در اختیار دارند بهتر و نتیجه بخش تر کار نموده اند و این یک امر طبیعی است.

تیم هایی که ملی پوش دارند، با کیفیت تر هستند

هاشمی به پخش شدن بازیکنان ملی پوش بسکتبال در سه چهار تیم اشاره نمود و یادآور شد: این تیم ها قاعدتاً در رقابت با یکدیگر ملاقاتهای با کیفیتی را برگزار می نمایند و در رقابت نزدیک برنده و بازنده را معین می نمایند. سایر تیم ها اما با اختلاف امتیاز بیشتر نتیجه را به این تیم ها واگذار می نمایند. در این میان بعضی معتقدند که باید شرایطی مهیا شود که همه تیم ها به هم نزدیک شوند اما شخصاً این را قبول ندارم. به نظرم در این جهت طبیعی تیم ها خود و نقاط ضعف و قوت شان را بهتر می شناسند و برای بهبود آن کوشش بیشتری خواهند داشت.

برای شگفتی به زمان بیشتری احتیاج داریم

این مربی در خصوص شگفتی و رقم خوردن آن در لیگ برتر نیز اظهار داشت: تا به این هفته از مسابقات و در دو سه ملاقات شاهد شگفتی بوده ایم اما هنوز برای شاهد بودن شگفتی در عملکرد بازیکنان و تیم ها به زمان بیشتری احتیاج داریم. باید لیگ بیشتر از این به جلو پیش برود تا خیلی اتفاقات عظیم و کوچک اما تاثیرگذار را ببینیم.

ظرفیت لیگ برتر 8 تیم است نه 16 تیم

وی همچنین در خصوص 16 تیمی بودن فصل جاری لیگ برتر و اینکه ظرفیت بسکتبال ایران حضور این تعداد تیم در لیگ برتر نیست، به خبرنگاران گفت: ظرفیت لیگ برتر به معنای واقعی 8 تیم است نه بیشتر؛ این را همه می دانند حتی عوامل فدراسیون اما قطعاً آنها هم با توجه به شرایط اقدام به برگزاری مسابقات با این تعداد تیم کردند.

باید لیگ خارج از ظرفیت برگزار می شد

هاشمی اضافه نمود: حضور بیشتر تیم ها در لیگ برتر باعث استخدام و فعالیت تعداد بیشتری از بازیکنان و مربیان می شوند و این در چرخه بسکتبال تاثیر مثبتی دارد. در این مقطع که به خصوص به خاطر کرونا خیلی از فعالیت ها محدود شده است، لازم بود این حجم از تیم ها و مربیان و بازیکنان شان وارد لیگ برتر شوند تا شرایط تا حدی به روال عادی باز شود. در غیر این صورت خیلی ها از چرخه بسکتبال بیرون می ماندند و این موضوع پشتوانه سازی را هم مختل می کرد.

سال آینده تعداد لیگ رجحان ها نصف شود

سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر تاکید نمود: برای سال آینده اما باید لیگ برتر با در نظر دریافت ظرفیت واقعی و حضور هشت تیم برگزار شود.

هیچ وقت از عملکرد تیمم راضی نمی شوم

وی که تیمش تا به این هفته از مسابقات پیروز به شکست تیم های نیروی زمینی، آینده سازان، ذوب آهن و شهرداری بندرعباس شده و بدون باخت در رده دوم گروه ب واقع شده است، گفت: یک مربی هیچ وقت نمی تواند از عملکرد تیمش راضی شود. اگر راضی شود در واقع سقفی را معین می نماید که ممکن است سرش به آن بخورد. برای من راضی بودن مفهومی ندارد مثل این است که از پیشرفت علم راضی شویم و از یک نقطه ای به بعد احتیاجی به بهبود و پیشرفت بیشتر حس نکنیم.

از تمرین سخت بازیکنانم راضی هستم

مصطفی هاشمی تاکید نمود: البته که بازیکنان به سختی کوشش می نمایند و فقط از همین بابت از آنها راضی هستم. این کوشش و تمرین سخت باید ادامه داشته باشد نه اینکه به خاطر چند بازی بدون باخت متوقف شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1110

به "ظرفیت لیگ بسکتبال 8 تیم است، تیم ها به شرایط قبل کرونابازنگشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت لیگ بسکتبال 8 تیم است، تیم ها به شرایط قبل کرونابازنگشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید