شبکه های اجتماعی احتمال افسردگی جوانان را افزایش می دهد

به گزارش ارانیوز، پژوهشگران دانشگاه مونترآل(Université de Montréal) کانادا در مطالعه اخیرشان به این نتیجه رسیده اند یکی از دلایل افسردگی نوجوانان مدت زمان استفاده آنها از شبکه های اجتماعی است و استفاده طولانی مدت از این شبکه ها می تواند سبب افسردگی آنها گردد.

شبکه های اجتماعی احتمال افسردگی جوانان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمگ، پژوهشگران کانادایی در مطالعه اخیر خود هزاران نوجوان کانادایی را مورد آنالیز قرار دادند و دریافتند نوجوانانی که به مدت طولانی از شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند احتمال افسردگی در آنها زیاد است و این در حالی است که احتمال ابتلا به افسردگی در نوجوانانی که بازی های ویدیوئی انجام می دهند و با رایانه کار می نمایند، کم است.

طی این مطالعه پژوهشگران نزدیک به 4000 فرد 12 ساله را به مدت چهار سال مورد آنالیز و مطالعه قرار دادند و از هری ک از این افراد درخواست کردند تا هر سال یک پرسش نامه را پر نمایند و طی آن درباره زمان استفاده از رسانه های اجتماعی، تلویزیون، بازی های ویدئویی، رایانه و حال روحی خود شرح دهند.

پس از انجام آنالیز ها پژوهشگران دریافتند استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی بیش از بقیه با افسردگی مرتبط بود و بازی های ویدیوئی، رایانه و تماشای تلویزیون با افسردگی ارتباط بسیار پایینی داشت.

به گفته محققان شبکه های اجتماعی به طور بالقوه باعث آسیب به سلامت روان نوجوانان می شوند چرا که ممکن است در آنها مواردی را مشاهده نمایند که تصویر واقعی زندگی انسانها نیست اما آنها خلاف این را درک می نمایند و خود را با آن افراد مقایسه می نمایند و هنگامیکه نمی توانند به آن موقعیت ها دست یابند، ناراحت شده و احتمال افسردگی در آنها افزایش می یابد.

یافته های این مطالعه در مجله JAMA Pediatrics منتشر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 124

به "شبکه های اجتماعی احتمال افسردگی جوانان را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه های اجتماعی احتمال افسردگی جوانان را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید