تور ارزان هلند: راهنمای کامل آب و هوای هلند

به گزارش ارانیوز، یکی از مهمترین اطلاعاتی که پیش از سفر به یک کشور باید درباره آن مطالعه کنید، آب و هوای مقصد است و از آنجاییکه هلند از مجذوب کننده ترین مقصدهای گردشگری دنیا و اروپا است، دانستن شرایط آب و هوای هلند اهمیت بسیار زیادی دارد.

تور ارزان هلند: راهنمای کامل آب و هوای هلند

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

شما نیز اگر دوست دارید به هلند سفر کنید و از جاذبه های این کشور و شهرهای هلند بازدید کنید، بهتر است آب و هوای کشور هلند را نیز بشناسید تا برای این سفر آماده شوید. در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم شما را با شرایط آب و هوای هلند در طول سال آشنا سازیم.

در خاتمهی این مقاله خواهید فهمید که در هر فصلی از سال آب و هوای کشور هلند چگونه است، چه لباسی باید با خود بردارید و برترین زمان سفر به هلند کی است. پس تا خاتمه با ما همراه باشید.

درباره آب و هوای هلند

کشور هلند در منطقه شمال غربی اروپا واقع شده است. این کشور از شرق با آلمان، از جنوب با بلژیک و از شمال و غرب با دریای شمال (North Sea) محاصره شده است. قرارگیری در کنار دریای سیاه، بیشترین تاثیر را بر اقلیم و آب و هوای هلند دارد.

اقلیم هلند در گروه اقلیم های اقیانوسی (Oceanic climate) قرار می گیرد و به همین علت، در بیشتر ایام سال خنک، ابری و مرطوب است. بارش باران در هلند چندان فراوان نیست و مقدار بارندگی در هلند، به طور میانه بین 750 تا 850 میلیمتر در سال است، با اینحال بارش باران در تمام طول سال یک امر عادی خواهد بود.

اما یکی دیگر از ویژگی هایی که در آب و هوای هلند نقش بسیاری دارد، وزش باد در این کشور است. وزش این بادها از سمت دریای شمال یک امر معمول در هلند است و به خصوص در پاییز و زمستان نیز افزایش می یابد. بعلاوه بعضی از ایام سال، این بادها به طوفان هایی تبدیل می شوند که می توانند باعث بروز مشکلاتی شوند.

اما باید توجه داشت که هلند کشوری کوچک است و علاوه بر مساحت کم، شرایط توپوگرافی آن نیز تخت است. با توجه به همین ویژگی ها، اقلیم و آب و هوای هلند در نقاط مختلف این کشور تقریبا یکسان است و تفاوت چندانی بین آب و هوای آنها وجود ندارد. تنها تفاوت این است که شهرهایی که به ساحل نزدیکترند، نسبت به شهرهای مرکز هوای خنک تری دارند. این تفاوت هوا حدود 1 الی 2 درجه سانتیگراد در روزهای زمستان است. بعلاوه مقدار وزش باد در شهرهای ساحلی نیز بیشتر است.

با توجه به این ویژگی و شباهت آب و هوای شهرها هلند، کار شما نیز به عنوان توریست آسان است و احتیاج نیست که لباس های متفاوتی بردارید. به طور کلی آب و هوای شهر آمستردام با شهرهای دیگر، مثلا آب و هوای روتردام هلند بسیار شبیه هستند و می توانید با یک چمدان نه چندان بزرگ در تور هلند شرکت کنید.

پس از آنالیز جداگانه آب و هوای هلند در شهرهای مختلف هلند، مانند آب و هوای شهر لاهه، اوترخت و دیگر شهرها صرف نظر می کنیم و بیشتر به آن می پردازیم که در هر فصل آب و هوای هلند چگونه است و کدام زمان برای سفر به هلند مناسب تر است.

آب و هوای هلند در بهار

فصل بهار در هلند مساوی است با گل ها، دوچرخه سواری، برپایی کمپ و استراحت در کنار ساحل. بعلاوه 27 آپریل زادروز پادشاه هلند و بزرگترین جشن و فستیوال هلند است که تقریبا تمام شهروندان هلند در آن شرکت می نمایند.

آب و هوای هلند در بهار نسبتا خنک است و به مرور زمان دمای هوا افزایش می یابد. آب و هوای هلند در فروردین یا همان ماه آپریل، خنک تر است و وجود روزهای سرد با دمای حدود 10 درجه سانتیگراد امری طبیعی است. این شرایط تا نیمه ماه می ادامه دارد، اما آب و هوای هلند در اردیبهشت کم کم افزایش می یابد و به حدود 17 درجه سانتیگراد خواهد رسید. در نیمه دوم ماه می اما روزهای آفتابی به تدریج شروع می شوند و آب و هوای هلند در خرداد را نسبتا گرم تر می نمایند.

آب و هوای هلند در تابستان

تابستان هال هلند برترین زمان برای گشت و گذار در طبیعت و سواحل هلند است. در این فصل می توانید به حاشیه شهرها بروید و از طبیعت زیبای هلند لذت ببرید.

آب و هوای هلند در تابستان بسیار دلچسب است و گرمای هوا اصلا شما را آزار نخواهد داد. با اینحال، نباید هر روز انتظار تابش آفتاب را داشته باشید و تعداد قابل توجهی از روزها، هوا خنک و حتی بارانی است و دمای هوا بیشتر از 20 درجه سانتیگراد نخواهد بود.

البته با نزدیک شدن به روزهای میانی تابستان، دمای هوا کمی افزایش می یابد و تا 25 درجه نیز خواهد رسید. به طور کلی می توان گفت که میانگین دمای هوا تابستان در بیشتر شهرهای هلند حدود 21 الی 22 درجه سانتیگراد است. شاید بتوان شهر آیندهوون (Eindhoven) در جنوب شرقی این کشور را گرمترین شهر هلند دانست.

آب و هوای هلند در پاییز

با رفتن گرمای هوای تابستان، پاییز شکوه و زیبایی خود را هلند نمایان خواهد نمود. برگ های زرد و نارنجی، بوی خاک باران خورده و رطوبت و مه موجود در هوا باعث می گردد آب و هوای هلند در پاییز بسیار مجذوب کننده باشد. یک پیاده روی طولانی در این فصل و گشت و گذار در میان خیابان ها و موزه های شهرهای هلند می تواند برترین تجربه ممکن در تور هلند باشد.

فصل پاییز یا ماه های سپتامبر تا نوامبر هلند هوا بین 7 تا 19 درجه تغییر می نماید و با وجود بارش باران و وزش باد، کمی سرد خواهد بود. باید بدانید که پاییز، پربارش ترین فصل هلند است و بارندگی به بالاترین حد خود خواهد رسید.

آب و هوای هلند در زمستان

فصل زمستان هلند برابر است با اسکیت روی یخ، تفریحات زمستانی و برف بازی، بازارهای کریسمس و جشن های سال نوی میلادی.

از ماه های دسامبر تا فوریه، دمای هوای هلند به سردترین حد خود می رسد اما با اینحال چندان نباید انتظار یخبندان داشته باشید. میانگین دمای هوای زمستان های هلند حدود 3 درجه سانتیگراد خواهد بود. بارش برف و باران و وزش باد، مهمترین ویژگی های آب و هوای هلند در زمستان هستند و باید لباس های گرم و بارانی با خود همراه داشته باشید.

برترین زمان برای سفر به هلند

تا اینجا از آب و هوای هلند در فصول مختلف سال گفتیم. احتمالا شما نیز با ما هم عقیده اید که با این آب و هوا، هیچ زمانی برای سفر به هلند بد نیست و این کشور با تابستان های گرم و معتدل و زمستان هایی با سرمای ملایم، می تواند در تمام فصول سال پذیرای توریستان باشد.

اما برای معین کردن برترین زمان برای سفر به هلند، می توان گفت که از نیمه ماه آوریل تا نیمه ماه اکتبر، برترین زمان برای سفر به هلند است. البته در این بازه از سال، توریستان بسیاری به هلند سفر می نمایند و شهرها و تفرجگاه های هلند شلوغ خواهد بود. بعلاوه با توجه به افزایش تقاضا، قیمت هتل ها و دیگر خدمات توریستی نیز افزایش می یابد. اما اگر در پی یک زمان رویایی برای تجربه تور هلند هستید، پیشنهاد می کنیم از نیمه ماه آوریل تا نیمه ماه می از هلند بازدید کنید که هوا بسیار دلپذیر است و گل های لاله معروف هلند نیز شکفته اند.

که از نیمه ماه آوریل تا نیمه ماه اکتبر، برترین زمان برای سفر به هلند است

منبع: ققنوس
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1585

به "تور ارزان هلند: راهنمای کامل آب و هوای هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: راهنمای کامل آب و هوای هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید