در مجتمع رسیدگی به جرایم مالی، رسیدگی ها سریع تر است

به گزارش ارانیوز، یک وکیل دادگستری راه اندازی مجتمع قضایی مبارزه با مفاسد مالی را امری مثبت در زمینه کاهش اطاله دادرسی دانست.

در مجتمع رسیدگی به جرایم مالی، رسیدگی ها سریع تر است

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

فریده غیرت در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با راه اندازی مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم مالی اظهار کرد: علی القاعده اختصاص دادگاه هایی به بعضی مفاسد و مسایلی که در جامعه مطرح است قدم خوبی بوده و نشان دهنده توجهی است که قوه قضائیه به این موضوع دارد که این مسایل را جداگانه مورد آنالیز قرار دهد.

وی اضافه کرد: این محاکم تابع قانون بوده و جدای از قانون نیستند، ولی ترتیبی سریع تر برای رسیدگی داشته که در آنجا به پرونده ها و اتهامات متهمین خاص مالی و جرایم آنها رسیدگی می نمایند.

این وکیل دادگستری گفت: قطعا این اقدام تسریع در اخذ نتیجه و همچنین تسریع در اقداماتی است که قرار است انجام گردد.

غیرت ادامه داد: اصولا اینکه یک تشکیلات و دادگاه خاص جداگانه ای را برای این کار اختصاص دهند مطابق و تحت لوای قانون بوده و خارج از قانون نیست و اینگونه است که به اتهام در این دادگاه خاص رسیدگی می گردد، بنابراین اینطور نتیجه می گیریم که هم سریع تر به پرونده ها رسیدگی می گردد و هم اینکه زودتر به نتیجه نهایی و صدور رای می رسیم.

وی در را بطه بحث اطاله دادرسی گفت: اطاله دادرسی دیگر در این مجتمع ها نخواهد بود، چون اطاله دادرسی در سایر محاکم به علت کثرت پرونده های متعدد با موضوعات مختلف است، ولی وقتی موضوع، موضوع واحدی باشد و تشکیلات واحدی به آن رسیدگی کند و همچنین راستا واحدی وجود داشته باشد، رسیدگی زودتر اجرا شده و سریع تر به نتیجه خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 407

به "در مجتمع رسیدگی به جرایم مالی، رسیدگی ها سریع تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مجتمع رسیدگی به جرایم مالی، رسیدگی ها سریع تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید