در سفر به عمان چه تفریحات توریستی را می توانید تجربه کنید؟

به گزارش ارانیوز، جاذبه های کشور عمان را می شناسید؟ کشور عمان به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه از شرایط مطلوبی برای تفریح و گشت و گذار در حاشیه خط استوا، مناطق بیابانی، کوهستان های مرتفع و از همه مهمتر در سواحل این کشور برخوردار است.

در سفر به عمان چه تفریحات توریستی را می توانید تجربه کنید؟

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

کسانی که علاقه وافری به گشت و گذار در دامان طبیعت و مسافرت های ماجراجویانه دارند می توانند نگاه ویژه ای به کشور عمان داشته باشند. ما نیز در این مقاله سعی نموده ایم تفریحات توریستی عمان را برای شما توضیح دهیم تا در صورت مسافرت به این کشور کوچک و زیبا بتوانید یک خاطره دل انگیز را برای خود رقم بزنید.

با رزرو آنلاین تور عمان خبرنگاران بهترین سفر را به این کشور تجربه کنید.

تفریح در جزایر Daymaniyat

جزایر نه گانه Daymaniyat از مهم ترین مراکز توریستی برای تفریح در کشور عمان قلمداد می شوند. تفریحات بسیار زیادی در این جزایر وجود دارد که ما پیشنهاد می کنیم با توجه به سلیقه خود یک یا چند مورد از آن ها را امتحان کنید. غواصی یکی از بهترین و هیجان انگیزترین تفریحاتی است که امکانات مربوط به آن در اغلب جزایر نه گاه وجود دارد.

صخره های مرجانی و حیات دریایی حفاظت شده نیز در زمره مهم ترین جاذبه های طبیعی و توریستی در این جزایر هستند و همه ساله بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود می کشاند. آب های زلال و بسیار شفاف دریاها در این جزایر و همچنین سواحل شنی و سفید رنگی که در پارکیزگی مانند ندارند نظر شما را نیز به شدت جلب خواهد نمود. مسافرت به عمان بدون بازدید از جزایر نه گانه به معنای این است که شما مسافرت خود را نصف و نیمه رها نموده اید.

تفریح در جزیره الخیران

جزیره الخیران معروف ترین سواحل گردشگری در کشور عمان را دارد. این جزیره فاصله بسیار کمی با شهر مسقط داشته و این امر تاثیر بسیار زیادی در افزایش محبوبیت این جزیره در میان گردشگران دارد. شما با غواصی در سواحل این جزیره می توانید شنای دلفین ها را از نزدیک مشاهده کنید. اگر در سواحل بشینید و یک فنجان قهوه میل کنید در همان فرصت کم شاهد دهها دلفین کوچک و عظیم و دهها نوع جانور آبزی دیگر خواهید بود.

قایق سواری یکی دیگر از تفریحاتی است که می توانید در جزیره خیران از آن لذت ببرید. تماشای سواحل صخره ای که از جنس آهک هستند و در طول زمان دچار فرسایش شده اند نیز هیجان انگیز خواهد بود. بسیاری از تورهای گردشگری توقف های طولانی مدت در جزیره الخیران دارند و تقریبا می توان گفت هیچ تور داخلی یا خارجی را نمی توان یافت که بازدید از این جزیره را در برنامه خود قرار می دهند.

خبرنگاران با ارائه امکان خرید انلاین بلیط هواپیما عمان سفری آسان را برای شما رقم می زند.

پیاده روی در روستای الوکان

این روستا فاصله زیادی با مرکز کشور عمان دارد، با این حال بسیاری از تورهای گردشگری سعی می نمایند مدت زمان لازم برای رفت و برگشت و گشت و گذار در این روستا را فراهم نموده و گردشگران را با یکی از زیباترین روستاهای مناطق گرم و نزدیک به خط استوا آشنا نمایند.

برخلاف آنچه که بسیاری از گردشگران تصور می نمایند کشور عمان یک منطقه بیابانی و بدون آب و علف نیست، هرچند که انکار نمی کنیم بخش کثیری از این کشور را بیابان های خشک فراگرفته است، اما مناطق بسیار زیبایی در این کشور به چشم می خورند که از جمله آن ها می توان به روستای الوکان اشاره نمود.

بازدید از منطقه حفاظت شده لاکپشت ها

یکی از جاذبه های دیدینی در عمان منطقه حفاظت شده لاک پشت ها است. اگر تابحال تعداد بسیار زیادی از لاکپشت ها در سواحل دریا را ندیده اید می توانید به سواحل راس الحد بروید. در این ساحل زیبا یک منطقه ویژه به نام ساحل لاکپشت ها وجود دارد. در این ساحل و با توجه به فصول مختلف همیشه لاکپشت ها در حال تخم گذاری و پنهان کردن آن ها در زیر شن های ساحل هستند یا اینکه لاکپشت های کوچکتر از تخم ها بیرون آمده و با جثه بسیار کوچک خود به سمت دریا می فرایند. البته این ساحل صرفا به بخش های محافظت شده اختصاص ندارد و یک بخش از آن به عنوان ساحل عمومی برای تفریح و گردشگری مناسب است.

کوه ها و کوهستان های عمان

کوه ها از جاذبه های عالی برای تفریح در عمان هستند. کوهپیمایی بر فراز جبل شمس: اگر به پیاده روی و کوهپیمایی علاقه دارید می توانید به فراز جبل شمس بروید و از آنجا چشم اندازهای بسیار زیبای اطراف را مشاهده کنید. مشاهده طلوع آفتاب بر فراز این کوه یکی از مهمترین تفریحات رایج در میان عمانی ها و گردشگران داخلی است. شما نیز می توانید به کمپینگ آن ها بپیوندید.

اناره تازه بر فراز کوه جبل اخضر: این کوه به باغ های انار و چشم اندازهای زیبایش معروف است. در این منطقه امکانات بسیار زیادی همانند کافه، رستوران و پمپ بنزین نیز وجود دارد. شما می توانید انار را از باغداران این منطقه خریداری نموده و به صورت کاملا تازه میل کنید.

پرش از صخره: پرش از ارتفاع یکی دیگر از تفریحات متداول در میان اعراب است. کوه ها و صخره های مرتفع در این کشور این امکان را فراهم نموده اند تا از یک تفریح هیجان انگیز بهره مند شوید. صخره وادی شاپ پیشنهاد ایده آلی در این خصوص است.

جاذبه های تاریخی کشور عمان

برای تفریح در عمان گزینه های زیادی دارید. برای بعضی از افراد، بازدید از جاذبه های گردشگری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر شما نیز در زمره این افراد قرار دارید می توانید از جاذبه های ذیل بازدید نمایید:

  1. خانه اپرای سلطنتی: این بنا به عنوان شاهکار معماری در کشور عمان شناخته می گردد. این خانه با چشم انداز فوق العاده ای که دارد در دنیای امروز به میزبان بسیاری از جشن ها و مراسمات خاص مبدل شده است.
  2. مسجد سلطان قابوس: سلطان قابوس عظیم ترین شخصی است که در کشور عمان زندگی می نماید و به عنوان سلطان عظیم این کشور شناخته می گردد. این مسجد به قدری عظیم است که فقط نمازخانه آن گنجایش 20 هزار مسلمان را برای عبادت دارد.
  3. موزه ملی: در این موزه بسیاری از آثار تاریخی نگهداری می گردد. معماری مدرن این موزه با ظاهر قدیمی و کلاسیک وسایل موجود در قفسه های آن متفاوت بوده و این تضاد برای بسیاری از گردشگران هیجان انگیز است.
  4. قصرالعالم: این بنای زیبا یکی از معروف ترین و متفاوت ترین کاخ های دنیا است که با معماری باشکوهی ساخته شده است. تمام زیبایی این کاخ عظیم و تاریخی را زمانی می توانید به خوبی درک کنید که از نزدیک از آن بازدید نمایید.

عمان

منبع: الی گشت
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1143

به "در سفر به عمان چه تفریحات توریستی را می توانید تجربه کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به عمان چه تفریحات توریستی را می توانید تجربه کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید