خبرنگاران ظرفیت جابه جایی مسافر در شهر بیرجند محدود شد

به گزارش ارانیوز، بیرجند - خبرنگاران - رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: براساس طرح فاصله گذاری هوشمند، حداکثر مسافری که در هر اتوبوس شهری جابه جا می گردد 20 نفر است.

خبرنگاران ظرفیت جابه جایی مسافر در شهر بیرجند محدود شد

یداله غلامپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: براساس این طرح در تاکسی ها هم 2 مسافر جایگاه عقب و یک نفر در قسمت جلوی خودرو می تواند بنشیند.

وی گفت: از شنبه هفته جاری (23 فروردین) با آغاز طرح فاصله گذاری هوشمند شواهد نشان می دهد عمده صنوف فعال شده اند از همین رو وقتی بازار باز باشد تقاضای سفر ایجاد می گردد.

وی اعلام کرد: تا به امروز 25 درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی بیرجند فعال بوده که چهار ساعت در روز تردد داشتند اما از روز شنبه هفته جاری مدت زمان فعالیت اتوبوس ها افزایش یافته و از 6 صبح تا ساعت 20 و 30 دقیقه ادامه دارد.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با اشاره به ابلاغ محدودیت مسافر در اتوبوس ها برای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند گفت: از روز گذشته برچسب هایی روی جایگاه اتوبوس ها نصب شده لذا مسافران باید به صورت یکی در میان روی جایگاه اتوبوس ها بنشینند.

وی با تاکید بر رعایت این نکات از سوی شهروندان و مسافران گفت: سیستم بازرسی و کنترل خطوط نیز نظارت دارند و اگر راننده ای، مسافر بیش از ظرفیت معین شده سوار کند با او برخورد می گردد.

غلامپور اعلام کرد: در صورتی که برای خطوطی ظرفیت مسافر بیش از اتوبوس های فعال باشد با افزایش تعداد اتوبوس میزان مسافران تقسیم خواهند شد.

وی یادآور شد: بر اساس گزارش های دریافت شده سرانه جابه جایی هر دور اتوبوس چهار تا پنج نفر بوده است.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه مجموع مسافرانی که روز گذشته توسط ناوگان اتوبوسرانی بیرجند جابه جا شده اند هزار و 800 نفر بوده اند گفت: این تعداد مسافر در22 اتوبوس و 12 دور جابه جا شده اند که نشان می دهد عملا ظرفیت اتوبوس ها بیش از هفت نفر نبوده است.

وی اضافه نمود: پیش بینی می کنیم علیرغم شعارهای در خانه بمانید با شرایط فعالیت صنوف هر روز ترددها بیشتر می گردد و به ناچار برای برطرف مشکل شهروندانی که وسیله شخصی ندارند تعداد اتوبوس ها را افزایش می دهیم.

غلامپور گفت: آمار مسافر از اول تا 24 فروردین در سال گذشته 465 هزار و 2 نفر بوده اند که سال جاری در همین مدت هشت هزار 364 نفر شده و معادل 98.2 درصد کاهش مسافر داشته ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح افزایش کرایه از ابتدای سال جاری نیز گفت: افزایش کرایه در ناوگان اتوبوسرانی 20 درصد برای خطوط حومه ای و 25 درصد در خطوط شهری بوده که همین میزان افزایش برای تاکسی نیز اعمال می گردد.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: علیرغم نظافت و ضدعفونی ناوگان فعال که هر شب انجام می گردد در طول روز هم در ساعت معین اتوبوس ها در پایانه ابوذر و آزادی ضدعفونی می شوند.

وی اضافه نمود: همچنین مواد ضد عفونی به میزان کافی در اختیار رانندگان اتوبوس شهری قرار گرفته و تکلیف دارند در هر دور دستگیره هایی که مسافران سوار می شوند را ضدعفونی نمایند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه از بامداد آدینه هشتم فروردین ماه جاری در سراسر کشور اجرا و تا 20 فروردین تمدید شد.

با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری هوشمند از روز شنبه (23 فروردین) در سراسر کشور اجرا شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 634

به "خبرنگاران ظرفیت جابه جایی مسافر در شهر بیرجند محدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت جابه جایی مسافر در شهر بیرجند محدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید