جریمه 500 هزار پوندی هواپیمایی هنگ کنگ به علت سرقت اطلاعات کاربران

به گزارش ارانیوز، هواپیمایی بین المللی کتی پاسفیک هنگ کنگ به علت نشت اطلاعات مشتریان خود در فضای آنلاین باید جریمه ای 500 هزار پوندی بپردازد.

جریمه 500 هزار پوندی هواپیمایی هنگ کنگ به علت سرقت اطلاعات کاربران

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از زددی نت، کمیسیونر اطلاعات انگلیس اعلام نمود نشت اطلاعات مشتریان این شرکت هواپیمایی در حد فاصل اکتبر سال 2014 تا می سال 2018 اتفاق افتاده و علت این مساله امنیت پایین سیستم های رایانه ای این هواپیمایی بوده است.

تعداد افرادی که اطلاعات آنها بدین شیوه سرقت شده بیش از 9.4 میلیون نفر است که در کشورهای مختلف دنیا زندگی می نمایند. از میان این افراد 111578 اهل انگلیس بوده اند و از همین رو انگلیس برای جریمه این هواپیمایی اقدام نموده است.

از جمله اطلاعاتی که به دست هکرها افتاده، می توان به نام، اطلاعات مربوط به گذرنامه و هویت، تاریخ تولد، آدرس های پستی و ایمیل، شماره های تلفن همراه، تاریخچه سفرها و غیره اشاره نمود. هنوز فرد یا افرادی که عامل سرقت این اطلاعات بوده اند، شناسایی نشده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 537

به "جریمه 500 هزار پوندی هواپیمایی هنگ کنگ به علت سرقت اطلاعات کاربران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه 500 هزار پوندی هواپیمایی هنگ کنگ به علت سرقت اطلاعات کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید