بی ثبات اما با صلابت مثل استقلال، تیمی که قواعد بازی را به هم ریخت

به گزارش ارانیوز، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال استقلال در حالی در پایان هفته بیست و دوم با 54 امتیاز در صدر جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته است که با دریافت تنها 7 گل خورده در 22 بازی در حال ثبت یک رکورد جالب در تاریخ لیگ برتر است. آبی پوشان که پیش از این و با هدایت وینفرد شفر توانسته بودند با دریافت تنها 13 گل در یک فصل صاحب رکورد کمترین گل خورده در یک فصل باشند، مترصد آن هستند که با ادامه این فرایند رکورد خود را بهبود بخشند.

بی ثبات اما با صلابت مثل استقلال، تیمی که قواعد بازی را به هم ریخت

آبی پوشان در حالی از ساختار دفاعی شان سدی محکم و نفوذ ناپذیر ساخته اند که بر خلاف قواعد بازی از ثبات نسبی در خط دفاعی خود بهره نبرده و بارها ترکیب مدافعان و به خصوص مدافعان میانی شان را تغییر داده اند؛ و با این وجود دروازه آنها در این فصل به سختی و به ندرت باز شده است.

7 مدافع در 8 ترکیب

سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، محمد دانشگر، عارف آقاسی، روزبه چشمی، عارف غلامی و رافائل سیلوا 7 مدافع میانی هستند که به دفعات قلب دفاعی آبی پوشان از ترکیب این نفرات تشکیل شده است. فرهاد مجیدی به دلایل مختلف در طول فصل ترکیب مدافعان میانی اش را تغییر داده و در مجموع از این 7 بازیکن 8 ترکیب مختلف 3 و 2 دفاعه در 22 بازی ایجاد کرده است.

استقلال در حالی با فرهاد مجیدی در ساختار دفاعی به صلابت رسیده که بر خلاف عرف ثبات نداشته تا آبی ها رسماً قاعده این بازی مهم را بر هم زده و بر خلاف قوانین نانوشته و با وجود داشتن تغییرات زیاد سدی فولادی مقابل دروازه شان ایجاد کرده باشند.

مجیدی تیمش را در این فصل 20 بار با 3 دفاعی میانی و 2 بار با 2 دفاع میانی راهی میدان کرد که در هیچیک از این دیدارها شکست نخورد.

پر تکرارترین ترکیب

ترکیب 3 نفره یزدانی - مرادمند - دانشگر با 9 بار تکرار ثابت ترین ترکیب خط دفاعی آبی پوشان در 22 بازی بود که البته به دلیل جدایی دانشگر و مرادمند هرگز این زوج تکرار نخواهد شد. استقلال با این ترکیب خط دفاعی یک بار مرتکب خطای پنالتی شد 4 بار هم دروازه اش باز شد.

آبی پوشان با این ترکیب خط دفاعی 6 بار پیروز شده و 3 بار با نتیجه مساوی مقابل حریفان خود متوقف شده اند و در نهایت نیز 21 امتیاز از 27 امتیاز ممکن را به دست آورده اند.

پیروز ترین ترکیب

دومین ترکیب دفاعی پر تکرار آبی ها مثلث یزدانی - مرادمند - آقاسی بود که هر 3 نفر از این ترکیب از جمع آبی پوشان جدا شده اند. مجیدی تیمش را 4 بار با این آرایش در قلب دفاعی به میدان فرستاد و نه تنها در هر 4 بازی پیروز شد، در هیچیک از این 4 دیدار دروازه اش باز نشد تا این ترکیب پیروز ترین ترکیب دفاعی آبی پوشان باشد.

مجیدی هرگاه تیمش را با ترکیب یزدانی، مرادمند و آقاسی راهی زمین کرد با ثبت کلین شیت پیروز شد. استقلالی ها با این ترکیب 8 بار هم پیروز به باز کردن دروازه حریفان شدند.

ترکیبی با یک گل خورده

یکی دیگر از ترکیب های 3 نفره که مجیدی در قلب دفاعی تیمش از آن استفاده کرد، مثلث یزدانی - آقاسی - دانشگر بود که آبی ها 3 بار با این ترکیب راهی میدان شدند 2 بار با ثبت 2 کلین شیت پیروز شده و یک بار هم با نتیجه یک - یک متوقف شدند.

مجیدی و تیمش با این ترکیب 7 امتیاز از 9 امتیاز ممکن را گرفته، 2 بار کلین شیت کرده و تنها یک بار دروازه شان باز شد.

جدیدترین ترکیب 3 نفره

بعد از جدایی 3 مدافع میانی و پر کار آبی پوشان، مجیدی جدیدترین ترکیب 3 نفره خط دفاعی تیمش را با مثلث دانشگر - چشمی - غلامی تشکیل داد و پیش از محرومیت چشمی و مصدومیت دانشگر در دو بازی پیاپی تیمش را با این ترکیب راهی میدان کرد. ماحصل حضور این 3 مدافع میانی در زمین 2 پیروزی، یک گل خورده و یک کلین شیت برای آبی پوشان بود تا این ترکیب هم از ترکیب های پیروز آنها در خط دفاعی باشد.

کم تکرار ترین ترکیب 3 نفره

مجیدی یک بار هم قلب دفاع تیمش را با ترکیب یزدانی - مرادمند - چشمی شکل داد که این اتفاق مقابل ذوب آهن رخ داد و آبی پوشان با این ترکیب به پیروزی رسیده و دروازه شان را هم بسته نگه داشتند. این ترکیب کم تکرار ترین ترکیب 3 نفره دفاعی آبی پوشان است که تنها در یک بازی شکل گرفت.

2 دفاع 2 نفره

فرهاد مجیدی دو بار هم در طول این فصل ناچار شد به دلیل کمبود بازیکن سیستم تیمش را تغییر داده و به جای استفاده از خط دفاعی 3 نفره، تیمش را با دفاع خطی و حضور دو بازیکن در قلب دفاعی به زمین بفرستد که در هر دو بازی نه تنها به پیروزی رسید، بلکه دروازه اش هم بسته ماند تا آنها در اجرای دفاع خطی با دو بازیکن در قلب دفاعی هم پیروز باشند.

مجیدی در دو بازی ترکیب های متفاوتی را اجرا کرد؛ و یک بار این ترکیب را با زوج دانشگر - چشمی مقابل فجر در هفته نوزدهم امتحان کرد و بار دوم در هفته بیست و دوم مقابل صنعت نفت که زوج رافائل سیلوا و غلامی تشکیل دهنده این زوج بودند.

سیاوش یزدانی و عارف آقاسی که از این تیم جدا شدند

به همراه محمد دانشگر پرکارترین مدافع میانی که در استقلال حضور دارد

پرکارترین مدافعان استقلال

سیاوش یزدانی با حضور در 17 بازی استقلال پر کار ترین مدافع این فصل آبی پوشان است که اگر مقوله جدایی اش از استقلال به واسطه اعزام به خدمت سربازی پیش نمی آمد می توانست رکورددار حضور در ترکیب آبی پوشان در این فصل باشد.

محمد دانشگر که اخیراً با صدمه دیدگی روبرو شده و بازی اخیر آبی پوشان را هم به همین دلیل از دست داد بعد از یزدانی دومین مدافع میانی پر کار آبی پوشان است. این بازیکن با حضور در 16 بازی 1437 دقیقه در میدان حضور داشته و قطعاً تا انتها فصل از میزان حضور سیاوش یزدانی عبور کرده و ممکن است تبدیل به پر کار ترین مدافع میانی آبی پوشان شود.

محمد حسین مرادمند با حضور در 15 بازی و 1350 دقیقه حضور در میدان پرونده اش در این فصل برای استقلال بسته شد و در حال حاضر سومین مدافع پر کار آبی پوشان است؛ و پس از او نیز روزبه چشمی با حضور در 15 بازی و 699 دقیقه دیگر بازیکن پرکار آبی پوشان است.

بدیهی است که کم ترین آمار بازی در بین مدافعان میانی هم در حال حاضر به رافائل سیلوا با یک بازی و 90 دقیقه حضور تعلق داشته باشد. بازیکنی که به تازگی پیراهن استقلال را بر تن کرده و برای اولین بار مقابل صنعت نفت به میدان رفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1733

به "بی ثبات اما با صلابت مثل استقلال، تیمی که قواعد بازی را به هم ریخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی ثبات اما با صلابت مثل استقلال، تیمی که قواعد بازی را به هم ریخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید