اولویت های گردشگری استان قم معرفی گردد

به گزارش ارانیوز، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه بخش دولتی و غیردولتی در مقابل هم نیست گفت: برای تقویت حوزه گردشگری در قم و اینکه قم از معبر به مقصد گردشگری برای مسافران باشد باید اولویت بندی مشخص گردد.

اولویت های گردشگری استان قم معرفی گردد

از سفر با قیمت تور کانادا در ایام عید لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران از قم، زهرا احمدی پور عصر امروز در نشست صمیمی با انجمن ها و تشکل های مردم نهاد استان قم که در سالن جلسات شهرداری برگزار گردید با اشاره به اینکه فضای بین سمن ها و تشکل های مردم نهاد و دولت بر پایه اعتماد است گفت: دولت به عنوان نهاد حاکمیتی مسئولیت ها و تعهدهایی دارد که در راس آن باید پاسدار قانون باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: اگر قوانین دچار مشکل هستند وظیفه نهادهای مدنی است که این مسائل را با دولت در میان بگذارد، تا اقدامات و پیگیری های لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه باید معین گردد برای توسعه زیرساخت های گردشگری چه اقداماتی صورت بگیرد توضیح داد: رویکرد عقل محور دولت سبب شده فضای امنی برای ورود افراد از کشورهای مختلف در کشور ایجاد نموده است.

احمدی پور با تاکید براینکه ضروری است برای مدیریت فضای ایجادشده از خرد جمعی استفاده کنیم اظهار داشت: در این راستا سمن ها و تشکل ها می توانند به عنوان همراه دولت در این برنامه ها مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهادها و تشکل های مردمی را دیده بان جامعه نامید و توضیح داد: بسیاری از مسائل در عرصه قانون، کار دشواری نیست که این فضا به دلیل تعامل مناسب دولت و مجلس ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه بخش دولتی و غیردولتی در مقابل هم نیست بلکه در کنار هم می توانند از بحران ها عبور نمایند گفت: برای تقویت حوزه گردشگری در قم و اینکه قم از معبر به مقصد گردشگری برای مسافران باشد باید اولویت بندی معین گردد.

احمدی پور با اشاره به اینکه باید ویژگی خاص برای گردشگری استان قم معرفی گردد تا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای آن برنامه ریزی های جدی داشته باشد گفت: باید به این سوال پاسخ داده گردد که بر اساس کدام ویژگی برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم اولویت بندی گردد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: اولویتی در قم برای فعالیت در حوزه گردشگری معین نبوده قم همواره عنوان زیارتی داشته و عمدتاً معبر اتصال استان ها بوده است اگر مسئولان و تشکل ها قصد برنامه ریزی برای ماندگاری زائران دارند ضروری است جاذبه ای برای ماندگاری مسافران در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اقدامات حوزه گردشگری براساس برنامه های راهبردی و اسناد بالادستی اضافه کرد: در حال حاضر سیاست های لازم اتخاذشده اما تشکل ها و انجمن های قم با اولویت بندی و اعلام آن راستا اقدامات را کوتاه می نماید.

احمدی پور با تاکید براینکه زیرساخت های گردشگری در استان قم باید بر اساس ظرفیت های موجود شکل بگیرد عنوان نمود: در فضای رقابتی باید توانایی رقابت وجود داشته باشد و استان قم باید در این بازار رقابتی برنامه ها و طرح های خود را اعلام کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 369

به "اولویت های گردشگری استان قم معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت های گردشگری استان قم معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید