از بارسلون تا جزایر قناری؛ قیمت خانه در اسپانیا چقدر است؟

به گزارش ارانیوز، میانگین قیمت هر مترمربع واحد آپارتمانی در انتها سه ماهه دوم سال 2022 در 26 درصد از شهرهای اسپانیا از هزار یورو تجاوز نکرد، در 56 درصد از شهرهای این کشور نیز این بهای میانه بین هزار و تا دو هزار یورو باقیماند و تنها در 5 درصد از شهرهای آن این نرخ بالای سه هزار یورو می رسید.

از بارسلون تا جزایر قناری؛ قیمت خانه در اسپانیا چقدر است؟

به گزارش یورو نیوز؛ بازار مسکن در اسپانیا پس از طی دوره اخیر رکود خود که در نیمه دوم سال 2020 به اوج خود رسید، در سه ماهه دوم سال میلادی جاری با رشد 1.2 درصد در مقایسه با سه ماهه نخست و نیز افزایش 2.8 درصدی به نسبت مدت مشابه سال پیش روبرو شد.

بنا بر ارزیابی کارشناسان بخش املاک و مستغلات، بازار املاک مسکونی در اسپانیا همزمان با افزایش تقاضا به ویژه از سوی سرمایه گذاران خارجی در شهرهای بزرگ و منطقه ها ساحلی این کشور افزایش یافته ولی در عین حال در شهرهای کوچکتر قیمت ها تقریبا ثابت مانده است.

بر اساس داده های منتشر شده بر پایه تازه ترین ارزیابی آژانس های املاک فعال در اسپانیا، میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در ماه ژوئیه گذشته به هزار و 936 یورو رسیده است.

بعلاوه، میانه بهای هر مترمربع واحد آپارتمانی نیز هزار و 697 یورو گزارش شده است. در حالی که این نرخ در سال 2014 نزدیک به هزار و 300 یورو بود و در سال 2007 نیز رکورد دو هزار و 100 یورو را از خود به جای گذاشته بود.

میانه بهای هر متر مربع خانه ویلایی نیز در سرانجام ژوئیه پیش از مرز هزار و 300 یورو گذشته است.

تنها شهر اسپانیا که میانه بهای هر متر مربع آپارتمان در آن از پنج هزار یورو فراتر رفته، شهر سن سباستین است که رکورد پنج هزار و 791 یورویی را ثبت نموده است.

پس از آن، بارسلونا با میانگین چهار هزار و 346 یورو و مادرید با نرخ چهار هزار و 141 یورو قرار دارند. بیلبائو با سه هزار و 406 یورو و پالما ده مایورکا با سه هزار و 344 یورو نیز در رده چهارمین و پنجمین شهرهای گرانتر در بازار مسکن اسپانیا هستند. در مقابل، بهای هر متر مربع آپارتمان در بخش هایی از استان سیوداد رئال به 790 یورو می رسد که مقرون به صرفه ترین بخش بازار مسکن این کشور به شمار می رود.

بعلاوه در میان منطقه ها توریستی اسپانیا، آپارتمان های مسکونی آلیکانته هنوز قیمت های پایین تری نسبت به منطقه ها مشابه دارد و میانگین بهای هر متر مربع آن تنها حدود هزار و 400 یورو است. این نرخ در جزایر قناری به حدود دو هزار و 300 یورو رسیده است.

از سوی دیگر، بهای میانه آپارتمان در 33 مرکز استان در میان 50 استان اسپانیا کمتر از میانگین قیمت (هزار و 936 یورو) در این کشور است. در این میان، مقرون به صرفه ترین آپارتمان ها را با میانه قیمت هزار و 220 یورو به ازای هر مترمربع در لریدا مرکز استان لیدا پیدا کرد.

بعلاوه در 39 مرکز از 50 مرکز استان اسپانیا میانه قیمت مسکن در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2021 افزایش یافته که از میان آنها آلیکانته با 10.8 درصد صدرنشین است.

در سه ماهه دوم امسال میلادی، میانه قیمت آپارتمان مسکونی در سه شهر اسپانیا از پنج هزار یورو فراتر رفت که افزون بر سن سباستین، لا مورالخا (پنج هزار و 552 یورو در متر مربع) و ایویسا یا ایبیزا (پنج هزار و 369 یورو در متر مربع) بودند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1811

به "از بارسلون تا جزایر قناری؛ قیمت خانه در اسپانیا چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بارسلون تا جزایر قناری؛ قیمت خانه در اسپانیا چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید