پیشکسوتان کشتی باز هم حاشیه ساز شدند، اتفاقات عجیب سکوی 70 کیلو!

به گزارش ارانیوز، به گزارش خبرنگاران، بحث اعزام تیم های ملی کشتی پیشکسوتان ایران سالهاست که با حواشی مختلفی همراه و حاشیه ساز است. این اتفاقات طی سالهای گذشته تا جایی ادامه یافت که اعزام این تیم از تقویم اجرایی فدراسیون و رسمیت اداری خارج شد. بطوریکه تیم پیشکسوتان از چند سال قبل تاکنون، بطور اختیاری و با هزینه شخصی به رقابتهای جهانی اعزام می شد و در واقع نه فدراسیون کشتی و نه وزارت ورزش مسئولیتی در قبال تیم پیشکسوتان نداشتند.

پیشکسوتان کشتی باز هم حاشیه ساز شدند، اتفاقات عجیب سکوی 70 کیلو!

دلیل شانه خالی کردن متولیان امر از قبول مسئولیت این تیم نیز به خاطر اتفاقات حاشیه ای تیم پیشکسوتان در چندین دوره رقابتهای جهانی بود که حتی در برخی موارد پای پلیس کشور مقصد و سفیر ایران را هم برای میانجیگری وسط کشید!

با کمال تعجب این بار نیز تیم کشتی پیشکسوتان در حرکتی خودجوش و با هزینه شخصی راهی رقابتهای جهانی گرجستان شدند و برگ جدیدی از مسایل حاشیه ای را رقم زدند.

گفته می شود در رده بندی نهایی وزن 70 کیلوگرم گروه B رقابتهای قهرمانی پیشکسوتان جهان که در گرجستان برگزار گشت یکی از کشتی گیران ایرانی به مقام نخست رسید و قهرمان شد. این در حالی بود که نماینده رژیم اشغالگر قدس هم عنوان سوم همین وزن را کسب کرد. حال سوال اینجاست چطور نماینده کشورمان همزمان با نماینده رژیم اشغالگر قدس بر روی سکوی اهدای جوایز رقابتهای جهانی قرار گرفت و مدال طلای خود را بر گردن انداخت. در حالیکه نماینده رژیم اشغالگر قدس هم بر سکوی سوم ایستاده بود؟

شاید در توجیه این موضوع برخی بر این باور باشند که نماینده ایران در واکنش به این مورد به روی سکو نرفته، اما طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی اگر ورزشکاری بنا بر دلایل شخصی از رفتن روی سکو و دریافت مدال خودداری کند، دیسکالیفه شده و بطور کامل از جدول رده بندی حذف می شود. اما نام کشتی گیر ایرانی در رده بندی نهایی ثبت شده و این بدان معناست که نماینده ایران و رژیم اشغالگر قدس همزمان به روی سکوی اهدای جوایز وزن 70 کیلوگرم پیشکسوتان جهان قرار گرفته اند.

حال با توجه به اینکه فدراسیون کشتی و وزارت ورزش مسئولیتی در اعزام این تیم نداشته و سفر پیشکسوتان به گرجستان هم با ویزای توریستی اجرا شده، هنوز معین نیست چه کسی در این اتفاق مقصر و پاسخگوست.

مطمئنا فدراسیون کشتی باید در این خصوص با جدیت و قاطعیت بیشتری عمل کند چرا که حضور هر کشتی گیری در هر رده سنی با نام و پرچم ایران در رقابتهای رسمی و بین المللی، در چارچوب سیاست های کشورمان است. در نتیجه نمی توان اعزام با هزینه شخصی به این مسابقات را توجیه منطقی در عدم برخورد جدی فدراسیون و وزارت ورزش با افراد خاطی دانست. به ویژه آنکه پرچم ایران در مسابقات پیشکسوتان جهان به اهتزاز در آمد و نفرات برتر کشورمان با پرچم ایران دور افتخار زدند. در نتیجه این بحث ، کاملا ملی است و نمی توان بی تفاوت از کنار آن گذشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 143

به "پیشکسوتان کشتی باز هم حاشیه ساز شدند، اتفاقات عجیب سکوی 70 کیلو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشکسوتان کشتی باز هم حاشیه ساز شدند، اتفاقات عجیب سکوی 70 کیلو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید