درخشش هنر گوتیک در کلیسای وحدت ملی اکوادور

به گزارش ارانیوز، کلیسای وحدت ملی اکوادور | Basilica of the National Vow

در کشور اکوادور می توانید از جاذبه های بسیار دیدنی و مجذوب کنندهی، از دیدنی های تاریخی گرفته تا طبیعت زیبا، بازدید کنید. یکی از مجذوب کننده ترین بناهای تاریخی این کشور، کلیسای وحدت ملی اکوادور است که در کیتو، مرکز آن وجود دارد. جالب است بدانید که ساخت این کلیسا از سال 1887 شروع شد، اما هنوز تکمیل نگشته و اگر از مردم محلی بپرسید با اعتقاد عجیبی روبرو خواهید شد: زمانی که این کلیسای جامع کامل شود، دنیا به پایان خواد رسید. خبرنگاران در ادامه این متن برای شما اطلاعات خوبی را در مورد کلیسای وحدت ملی اکوادور آورده است. با ما همراه باشید:

درخشش هنر گوتیک در کلیسای وحدت ملی اکوادور

کلیسای وحدت ملی اکوادور

این کلیسا که نام اسپانیایی اش، باسیلیکا دل وتو ناسیونال (Basílica del Voto Nacional) است، کلیسایی به سبک گوتیک رومی است که در مرکز تاریخی کیتو واقع شده و آن را می توان بزرگترین کلیسای نئوگوتیک آمریکا دانست. ساخت این بنای شگفت انگیز که به کلیسای وحدت ملی اکوادور معروف شد، بدون کمک مردم امکان پذیر نبود، زیرا مردم برای تکمیل آن کمک های مالی و معنوی زیادی انجام داده اند.

همچنین، تلاش قابل توجه چندین سنگتراش خبره و کمک های مالی کشیشان، این جاذبه را یکی از مهمترین کلیساهای جامع در آمریکای لاتین تبدیل کرده است. این کلیسا معمولا با کلیسای سن پاتریسیو، واقع در نیویورک و کلیسای نوتردام در پاریس مقایسه می شود.

ساخت کلیسا

کلیسا با موادی که از محله سان خوان کویتو آورده شده بود، ساخته شد و ساخت آن از طریق خولیو ماریا متویه (Priest Julio María Matovelle)، کشیشی استثنایی و درستکار صورت گرفت. طراحی بنا از طریق معمار امیلیو تارلی (Emilio Tarlier) انجام شد که از کلیسای ناتردام پاریس الهام گرفته شده بود. نقشه کلیسا بین سال های 1890 و 1896 کشیده شد و در ابتدا برنامه ریزی شده بود که این ساختمان در منطقه ال بلن، شمال پارک لا آلامدا در مرکز شهر کیتو قرار گیرد. رئیس جمهور لوئیس کوردرو حکم آغاز کار را در 23 ژوئیه 1883 صادر و کنوانسیون، زمین را در سال 1884 خریداری کرد. با این حال، بررسی خاک بی ثباتی زمین این منطقه را ثابت کرد و نشان داد که ساخت این بنا هزینه های سنگینی را متحمل خواهد شد.

در نهایت تصمیم گرفته شد که کلیسای وحدت ملی اکوادور، پایین تپه سن خوان در زمین خانوادگی هورتادو ساخته شود، زیرا زمین های آن منطقه به اندازه کافی ثبات داشتند. کنگره ملی به منظور تامین مالی این کار 12،000 پزو خزانه داری عمومی، بخشی از بودجه ملی را به این پروژه اختصاص داد. بنابراین، در سال 1887، و تحت نظر پاپ لئو XIII، ساخت این کلیسا آغاز شد و کلیسای وحدت ملی اکوادور در نهایت روز 12 ژوئیه 1988 افتتاح گشت. همانطور که گفته شد در حال حاضر، هنوز هم تکمیل این کلیسا ادامه دارد. در کنار این کلیسا، یک کلیسای کوچک خوصی است که رهبران در آن دعا می کنند.

نقاشی ورودی کلیسا

در ورودی کلیسا یک قاب طلایی خیره کننده و یک نقاشی از Corazón de Jesús، توجه بازدید کنندگان را جلب می کند. این نقاشی، اثر اصلی است که در 25 مارس 1874، در مراسم خاصی کشیده شد. سبک شگفت انگیز و ترکیب بندی نقاشی نشان دهنده مفهومی است که در آن زمان مردم دربارۀ دولت و مذهب داشتند. در هر دو طرف اثر دو قلب کشیده شده که به معنای نگهبانان است و در اطراف آن چندین دست نوشته وجود دارد.

معماری

شبستان کلیسا 140 متر طول، 35 متر عرض و 30 متر ارتفاع دارد که در آن 14 تصویر برنزی مربوط به مسائل مذهبی وجود دارد. یکی از پیشگامان طراحی در این کلیسا، پادره جیسس (Padre Jesus Correa Rigoberto Vazquez) بود که زندگی خود را به ساخت این کلیسا اختصاص داد.

این کلیسا بر اساس مفهوم کلی، یک ساختمان تاریخی بزرگ رومی است که معمولا بر اساس یک طرح مستطیلی ساخته شده که به معماری مسیحی نیز گفته می شود. یکی دیگر از کارهای تاثیرگذار این کلیسا، سنگ های هنری تزیین شده است. این سنگ ها از مفهوم آندی گرفته شده که تصویرهای عجیب کلاسیکی هستند که با لاک پشت ها، آرمادیلوها، خزندگان و دوزیستانی از جانوران اکوادور جایگزین می شوند و اینها در خارج از ساختمان قرار دارند.

در هر صورت این بنای بزرگ یکی از بهترین جاذبه های شهر کیتو و بدون شک در آمریکای لاتین است. از بالای این بنا می توانید نمای بسیار خوبی از شهر و کوه های آتشفشانی اطراف آن داشته باشید.

اطلاعات کلی

برای اینکه اطلاعات بیشتری از این جاذبه داشته باشید می توانید با روابط عمومی این کلیسا تماس بگیرید.

شماره تلفن: (+593 2) 228 9428

زمانی که شما به کلیسا وارد می شود، در واقع دو میز مشاهده خواهید کرد که از گردشگران استقبال می کنند. یکی از آن ها در ورودی سمت چپ، روبروی پارک است که شما را به قسمت های داخلی کلیسا می برد. نمای داخلی کلیسا بسیار زیبا و حیرت انگیز است، فضای پر از شیشه های رنگارنگ ای است که در پس زمینه آن ها، خورشید می درخشد و در مقابل سنگ های خاکستری تیره از کوه پیچینچا دیده می شود که تضاد بسیار جالبی است.

ورودی دیگر در مقابل کلیسا قرار گرفته است. چند نفر بسیار آرام و بی سر و صدا نسته اند و اگر شما به آنها نزدیک نشوید، ممکن است هرگز نفهمید که آنها از راهی که به دو برج و بخشی که به یک نردبان خارجی می رسد، حفاظت می کنند. هزینه ورودی این بخش چندان زیاد نیست و البته متفاوت از مبلغی است که در طرف دیگر کلیسا پرداخت می کنید. این دو در ورودی، راهروهای مرتبطی ندارند و شما برای دیدن این دو قسمت، باید به طور جداگانه اقدام کنید.

مواردی که باید بدانید

  • این کلیسا در خیابان ونزوئلا و فرانسیسکو کالد، در شمال غربی مرکز تاریخی کویتو واقع شده است.
  • برای رفتن به اینجا، از میدان استقلال کیتو به پایین خیابان ونزوئلا رفته و پس از گذشتن از هفت بلوک شمالی، اثر تحسین آمیز قرن نوزدهم را پیدا خواهید کرد.
  • ساعاتی که می توانید از کلیسای وحدت ملی اکوادور بازدید کنید از ساعت 7 صبح تا 7 شب در روزهای غیر تعطیل است.

منبع: quitoadventure.com

منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1714

به "درخشش هنر گوتیک در کلیسای وحدت ملی اکوادور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش هنر گوتیک در کلیسای وحدت ملی اکوادور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید