خطرناک ترین سواحل جهان

به گزارش ارانیوز، تصور کنید برای تعطیلات به جایی بروید که هر لحظه امکان حمله کوسه به شما وجود دارد ، لقب خطرناک ترین ساحل دنیا به دلیل چنین مواردی به برخی از جاذبه های گردشگری دنیا تعلق دارد.

خطرناک ترین سواحل جهان

با خطرناک ترین سواحل دنیا آشنا شوید

بعضی از سواحل به همان اندازه که زیبا به نظر می رسند، می توانند مرگبار نیز باشند پس اگر شما برای تعطیلاتتان برنامه کتاب خواندن، ریلکس کردن و حتی زنده ماندن را دارید،با 12 نوع از خطرناک ترین ساحل دنیا آشنا شوید.

خطرناک ترین سواحل دنیا در کجا قرار دارند

هانا کا پی آی :

یکی از این سواحل است که در هاوایی واقع شده است ، اقیانوس در این قسمت از جزیره خیلی بی رحم میباشد.امواج خروشان و گرداب های سنگینی دارد.در حالی که ممکن است مقصد مانند بهشت به نظر برسد،اما این آب دارای جریان فوق العاده قوی ای میباشد.حتی در آنجا می توانید آمار و تعداد مرگ و میر ناشی از بازدید کنندگانی که شنا کردن را ،در آن آب ها انتخاب کرده اند،ببینید. جریان های ریپ بسیار قوی هستند زیرا این منطقه ساحلی با هیچ صخره ای محافظت نمیشود و مانعی دربر ندارد.

هانا پا کی آی یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا

ساحل نیراسمیرنا :

که یکی از سواحل فلوریدا می باشد.این ساحل بعنوان پایتخت حمله کوسه ها در دنیا شناخته شده است.در سال 2017 دانشگاه بین المللی فلوریدا آمار 9 حمله کوسه را در یک سال گزارش کرد.ودر سال 2008، 118 بار مردم با کوسه ماهی ها برخورد داشته اند.که در سال 2016، 15 بار بوده است.به هر حال این فرایند کم شدن کوسه ها خبر خوبی است ،اما همچنان این سواحل رکورددار حملات کوسه در دنیا هستند.

ساحل نیراسمیرنا یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا

گانسبای در آفریقای جنوبی:

یکی از زیباترین ساحل ها را دارد که غرب آن بهترین مکان ها برای تماشای وال ها هستند.ولی در خود منطقه باید مراقب تهدید کوسه های سفید باشید. البته تا زمانی که وارد آب نشوید این کوسه ها خطری برایتان ندارند.شما میتوانید در یک قفس محافظت شده کوسه ها را از نزدیک ببینید. نشریه دیجیتال نومود:اشاره میکند که مقدار بیش از حدی خون در کنار این ساحل تخلیه میشود که طعمه ای برای جذب کوسه ها در نزدیکی قایق ها میباشد.

ساحل گانسبای یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا

ساحل کیپ تریبیولیشن:

که در استرالیا واقع شده است.اگر میخواهید که در این آب ها شنا کنید.لباس ضد گزنده و ضخیم بپوشید چرا که پر از حشرات هستند که نیش های خطرناکی دارند. تمساح های آب شور بسیار زیاد هستند.مردم محلی توصیه میکنند که بازدید کنندگان دور از دهانه رودخانه ها بمانند.اگر این اطلاعات نمیتوانند شما را از شنا کردن باز دارد،پرندگان بزرگ که با چنگالهایشان چنگ میزنند را در نظر بگیرید،که آنها میتوانند شما را از بین ببرند.

ساحل کیپ تریبیولیشن یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا

پلایازیپولیت در مکزیک:

نام مستعار آن ؛ساحل مرگ؛ است.و همین برای توصیف آن کافی میباشد که یکی از کشنده ترین سواحل دنیاست حدود 50 نفر هر ساله در آن غرق می شوند که امروزه این تعداد کمتر شده است.امواج آن بسیار خطرناک هستند.

ساحل پلایازیپولیت یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا

ساحل میرتل واقع در کارولینای جنوبی:

این ساحل مانند لیست بالا کوسه ، امواج خطرناک یا آلاینده ندارد. اما در سال 2017 رتبه سومین شهر ساحلی خطرناک در دنیا را گرفت.

ساحل میرتلیکی از خطرناک ترین سواحل دنیا

ساحل چپاتی که در بمبئی می باشد:

این ساحل در قلب شهر قرار گرفته است. بیشتر مردم بعد از گشت و گذار برای ریلکس کردن به این ساحل می فرایند. توصیه می شود در فصل هایی که بادهای موسمی می وزند و باران های موسمی می بارند ، از رفتن به این ساحل بپرهیزید. چون می تواند مرگبار باشد.

ساحل چپاتییکی از خطرناک ترین سواحل دنیا

جزیره فریزر واقع در استرالیا:

جاذبه های ماجراجویی این مکان مردم را از سراسر دنیا جذب می کند.اما شرایط آن کاملا غیرپیش بینی می باشد و ممکن است جمعیت دینگوها(یک نوع سگ استرالیایی) حمله کنند که خاتمه آن مرگ می باشد بازدید کننده ها تعلیم می بینند که روی شن ها راه نفرایند و در دریاچه شیرجه نزنند.

جزیره فریزر یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا

ساحل آمازون در آمریکای جنوبی:

شما در حین شنا کردن به حیوانات خطرناکی مانند:افعی،مارماهی، ماهی خون آشام بر می خورید. متاسفانه این منطقه توسط غارتگران اشغال شده است و دزدان دریایی هزاران رودخانه کوچک را به آسانی غارت و برای خود کرده اند.

ساحل آمازونیکی از خطرناک ترین سواحل دنیا

شمالی ترین منطقه استرالیا

این منطقه حیات وحش گسترده ای دارد. آب آنجا شور می باشد و همیشه با استخوان ماهی ، ستاره دریایی و خیلی چیزهای دیگر روبرو می شوی. این منطقه بسیار دور افتاده و منزوی می باشدو بیشتر سواحل منطقه شناخته نشده هستند و هرکس که در آنجا کمکی بخواهد برای مدت طولانی بی پاسخ می ماند.

آشنایی با یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا

ساحل استایتس در بریتانیا:

به دلیل موج های بسیار بزرگ و غول آسای آب ها، موج سواران زیادی جذب این منطقه می شوند. اما شنا کردن در آن به دلیل موج های سهمگین و آلاینده های خطرناک ممنوع می باشد.

ساحل استایتسیکی از خطرناک ترین سواحل دنیا

ساحل کیلا او در هاوایی:

این ساحل دارای شن های سیاه رنگ می باشد که منظره آنجا را فوق العاده کرده است.اما در نزدیکی این آب یک کوه آتفشان می باشد که 35 ساله مواد درون آب جاری می شوند و درجه حرارت آن تقریبا به 110 می رسد پس شنا کردن درون این آب کاملا غیرممکن و خطرناک می باشد.

ساحل کیلا اویکی از خطرناک ترین سواحل دنیا

منبع: نمناک
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 612

به "خطرناک ترین سواحل جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین سواحل جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید