ادوبی آخرین آپدیت فلش پلیر را منتشر کرد

به گزارش ارانیوز، شرکت ادوبی روز گذشته آخرین آپدیت فلش پلیر را منتشر کرد. همان طور که این شرکت قبلا اعلام نموده بود، پشتیبانی از فلش پلیر در تاریخ 31 دسامبر 2020 (11 دی 1399) متوقف خواهد شد و از تاریخ 12 ژانویه 2021 (22 دی 1399) دیگر هیچ نوع محتوایی را نمایش نمی دهد.

ادوبی آخرین آپدیت فلش پلیر را منتشر کرد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

ادوبی در کنار انتشار این آپدیت، یک یادداشت خداحافظی هم منتشر نموده که در بخشی از آن آمده: ما از همه مشتریان و توسعه دهندگانی که طی دو دهه گذشته از محتواهای فلش استفاده نموده اند و آن ها را ایجاد نموده اند، تشکر می کنیم. ما افتخار می کنیم که فلش نقش مهمی در تکامل محتوای وب داشته است و برای یاری به راهنمایی دوره بعدی تجربیات دیجیتالی هیجان زده هستیم.

ادوبی در سال 2017 گفت که پشتیبانی از فلش پلیر را متوقف خواهد نمود. البته در همان زمان هم این پلیر در بسیاری از مرورگرها حذف شده بود و شرکت ادوبی در سال 2015 از توسعه دهندگان خواست که از استانداردهای جدیدتری مانند HTML5 استفاده نمایند. فلش پلیر به دلیل حفره های متعدد امنیتی که دارد، طی سال های گذشته با انتقادهای زیادی روبه رو شده است.

از آنجایی که هزاران انیمیشن و بازی قدیمی مبتنی بر این فرمت هستند، هواداران حفظ این نوع محتواها از مرگ فلش پلیر ابراز نگرانی نموده اند. خوشبختانه کوشش های زیادی برای زنده نگه داشتن محتواهای مبتنی بر فلش اجرا شده است. به عنوان مثال یک شبیه ساز متن باز به نام Ruffle، به فایل های فلش اجازه می دهد که به وسیله مرورگرها یا برنامه های دسکتاپ اجرا شوند. سازمان موسوم به بایگانی اینترنت هم برای حفظ بیش از 1000 بازی و انیمیشن در سایت خود، از این شبیه ساز استفاده می نماید.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1078

به "ادوبی آخرین آپدیت فلش پلیر را منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادوبی آخرین آپدیت فلش پلیر را منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید