آیپد جان یک پدر و دختر را پس از سقوط هواپیما نجات داد

به گزارش ارانیوز، اپل در زمان طراحی آیپد شاید حتی به این موضوع فکر هم نکرده بود که روزی این محصول می تواند پدر و دختری را بعد از سقوط هواپیما از مرگ نجات دهد.

آیپد جان یک پدر و دختر را پس از سقوط هواپیما نجات داد

روز یک شنبه، یک خلبان 58 ساله و دختر 13 ساله اش در یک هواپیمای دونفره مشغول پرواز بودند که کمی بعد از بلند شدن، هواپیما از رادار خارج شد. به گزارش CNN، مرکز نجات نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا حدود 5 ساعت در کوشش بود تا بتواند این پدر و دختر را بار دیگر در صفحه رادار مشاهده کند اما ناپیروز بود.

با دریافت مختصات سقوط هواپیما به لطف آیپد، پدر و دختر از مرگ نجات پیدا کردند

این طور که به نظر می رسد، هواپیما در یک ناحیه سقوط می نماید اما این موضوع باعث فوت سرنشینان نشد. در واقع مشکل اینجا بود که به گزارش CNN، آن ناحیه ای که هواپیما در آنجا سقوط کرد به خاطر نوع زمینی که داشت به این معروف بود که کسی در آن زنده نمی ماند. طبق گفته افراد، در این منطقه که هواپیمای این پدر و دختر سقوط کرد کمتر پیش می آید که شخصی جان سالم به در ببرد چرا که پوشیده از درخت است و آن ها می بایستی از میان آن همه درخت رد شوند تا نجات پیدا نمایند؛ البته اگر قبل از این کار بتوانند زنده بمانند.

مشکل دیگر این بود که نمی شد اصلا معین کرد آن ها دقیقا کجا هستند اما خوشبختانه بعد از رصد آخرین موقعیت هواپیما، تیم نجاتی برای یافتن محل حادثه و بقایای هواپیما فرستاده شد با این امید که پدر و دختر همچنان زنده باشند. تیم نجات بلافاصله بعد از شناسایی خلبان، با همسر وی که بی صبرانه منتظر شنیدن خبری از سوی همسر و دخترش بود تماس گرفتند و او را از قضیه آگاه کردند. همسر خلبان هم شماره تماس او را به تیم نجات داد و بعد از رصد موقعیت گوشی، متوجه شدند که دختر وی یک آیپد داشت.

به گفته یکی از افراد تیم نجات، یک سری از تبلت های آیپد این امکان را به افراد می دهند تا بتوانند سیگنال هایی را به آن ها ارسال نمایند تا بعد از دریافت مختصات مورد نظر، بتوان آن ها را ردیابی کرد. بعد از اینکه تیم ردیابی به لطف آیپد توانست پدر و دختر را ردیابی کند متوجه شد که این دو صدمه ای جدی از سقوط هواپیما ندیدند اما به شدت از سرما می لرزیدند به گونه ای که یکدیگر را در آغوش گرفتند تا بتوانند گرم بمانند.

پیش از این در رابطه با اپل واچ ها و سنسورهای نجات بخشی که داشتند خبرهای زیادی منتشر شد و قطعا شما هم چیزهایی مثل این را شنیده اید. حتی آیفون ها هم در بعضی مواقع پیروز شدند جان کاربران خود را نجات دهند که یکی از معروف ترین آن، برخورد گلوله به یک آیفون بود که از برخورد آن به بدن کاربر جلوگیری کرد. از جمله دستگاه هایی که خود را برای نجات کاربران خود قربانی کردند می توان به گلکسی مگا 6.3 (برخورد گلوله)، یکی از گوشی های بلک بری، لومیا 520 و HTC EVO 3D اشاره نمود.

هرچه به عقب برگردیم می بینیم که هیچ آیپد یا به طور کلی تبلتی با این مقدار نتوانسته بود جان فرد یا افرادی را نجات دهد که این بار خوشبختانه شاهد این موضوع هم بودیم که یک آیپد توانست نه یک نفر بلکه دو نفر را از سقوط هواپیما و مرگ بر اثر سرمای شدید نجات دهد. البته آیپد هم یک موبایل به شمار میرود که فقط درون جیب جا نمی گردد به همین دلیل باید این عملیات نجات را به حساب تبلت ها بیاوریم. البته اپل باید طی یکی دو سال آینده کوشش کند یک گوشی تاشو فراوری کند که در دسته گوشی های هوشمند قرار بگیرد اما بتواند به مقدار یک تبلت باشد.

اگرچه در این داستان آیپد فرشته نجات دو فرد بود اما خود داستان هم خیلی دراماتیک نبود چرا که پدر و دختر هنوز به مرحله سختی نرسیده بودند و سرما هم آن قدر شدید نشده بود. با این حال اینکه یک هواپیما سقوط می نماید، آیپد سالم می ماند و تیم نجات با استفاده از همان آیپد می تواند افراد را نجات دهد یک امتیاز و البته تبلیغات مثبت برای اپل می گردد.

فروش آیپدها به در دوران شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرد

آیپدها اما برای معروفیت و محبوبیت خود اصلا احتیاجی به این تبلیغات ندارند چرا که در حال حاضر به عنوان پرفروش ترین تبلت های دنیا شناخته می شوند و این عنوان را هم نه به خاطر نجات جان افراد بلکه به خاطر عملکرد حیرت انگیزی که در رفع کردن احتیاج کاربران دارند بدست آورده اند.

این تبلت ها قبل از شیوع ویروس کرونا فروش بسیار خوبی داشتند اما نکته جالب اینجاست که شیوع ویروس هم هیچ تأثیر منفی در فرایند فروش آن ها ایجاد نکرد که هیچ بلکه فروش آن ها 34 درصد بیشتر هم شد. دلیلی اصلی این موضوع این بود که کاربرانی که مجبور شدند در خانه به انجام فعالیت های خود بپردازند، آیپد را به عنوان محصول دلخواه خریداری می کردند. حتی دانش آموزان هم از این محصول برای پیشبرد فعالیت های آموزشی استفاده می کردند. بعد از اتمام کار و درس هم همین آیپد به عنوان یکی از برترین ابزارها برای گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و انجام بازی برای کاربران ایفای نقش می کرد.

در مقایسه با سال 2019، در سال 2020 اپل 24 درصد در فروش آیپدها عملکرد بهتری داشت. این یعنی مقدار فروش آیپدها به 58.8 میلیون رسید که رقم واقعا قابل توجهی است. در سال اقتصادی 2021 که در ماه سپتامبر هم به سرانجام رسید، شرکت آمریکایی پیروز شد 31.86 میلیارد دلار فقط از فروش آیپد عایدی کسب کند که اصلا رقم کمی نیست. طبق آنالیز ها، فروش آیپد به نسبت سال گذشته حدود 34.32 درصد رشد داشت و جالب اینجاست که تمام این اتفاقات خوب به خاطر یک اتفاق بد دیگر یعنی ویروس کرونا برای اپل رقم خورد. اما این طور که به نظر می رسد، با عملکرد فوق العاده آیپدها در انجام کارهای مختلف (نجات جان افراد را هم باید به آن اضافه کنیم)، قطعا این محصولات می توانند همچنان جهت پیروزیت را بهتر از سال های قبل طی نمایند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1613

به "آیپد جان یک پدر و دختر را پس از سقوط هواپیما نجات داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد جان یک پدر و دختر را پس از سقوط هواپیما نجات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید