آشنایی با اضافه بار شرکت هواپیمایی فلای پرشیا ایر

به گزارش ارانیوز، سفر با هر ایرلاینی چه داخلی و چه خارجی دارای قوانین مخصوص به خود است که برای نظم و امنیت مسافرین در نظر گرفته شده از این رو رعایت کردن این قوانین لازم است.

آشنایی با اضافه بار شرکت هواپیمایی فلای پرشیا ایر

تا کنون شده هنگام تحویل بار و آنالیز کردن چمدان در فرودگاه به دلیل عدم بسته بندی مناسب یا اضافه بار، متحمل پرداخت هزینه اضافی و علاوه بر آن مدت زمان زیادی را در فرودگاه معطل شوید بنابراین اگر جز افرادی هستید که به صورت هوایی سفر می کنید احتیاج است قبل از پرواز اطلاعاتی درباره ایرلاین دروازی خود بدانید تا علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه بتوانید سفری آرام ودلپذیرتری را تجربه کنید.

معرفی شرکت هواپیمایی فلای پرشیا ایر

هواپیمایی فلای پرشیا جوان ترین شرکت هواپیمایی است که در عرصه پروازی تاسیس شده است. در سال 1397 هواپیمایی فلای پرشیا با پشتوانه بخش خصوصی تاسیس شد اما در آذر ماه 1398 به طور رسمی فعالیت خود را در آسمان اسران شروع کرد و اولین پرواز خود را به مقصد مشهد انجام داد. قطب این شرکت هواپیمایی در شیراز است و به عنوان دومین شرکت هواپیمایی شیراز در این شهر فعالیت می نماید که باعث اشتغال زایی مناسبی شده است.

هم اکنون هواپیمایی فلای پرشیا با 3 فروند هواپیما به مقصد داخلی پرواز می نماید. اما به دنبال این است که در آینده ای نه چندان دور علاوه بر افزایش تعداد ناوگان خود به تعدد خطوط پروازی خود نیز بیافزاید. در جدول زیر می توانید مقاصد پروازی این هواپیمایی را مشاهده کنید.

ناوگان هوایی فلای پرشیا ایر

هدف از ایجاد فلای پرشیا، کاهش ترافیک هوایی این استان است زیرا شیراز شهر بسیار گردشگرپذیری است که در ایام خاصی از سال مانند اردیبهشت و ایام نوروز بسیار بیشتر از روزهای عادی شلوغ می گردد. لوگوی فلای پرشیا نماد و شکل مشخصی ندارد و تنها می توانید شاهد ترکیبی از رنگ های طوسی و طلایی بر روی بال انتهایی هواپیما باشید.

از آنجایی که عمر فعالیت این ایرلاین به دو سال نمی رسد بنابراین عمر ناوگانش از میانگین پایین تری نسبت به سایر ایرلاین های داخلی برخوردار می باشد.

مقرارت حمل بار شرکت هواپیمایی فلای پرشیا ایر

شرکت های هواپیمایی دارای مقررات مخصوص به خود هستند که این قوانین در جهت امنیت مسافران تهیه شده است. از این رو قانون محدودیت خحمل بار نیز از این قاعده مستثنی نیست. قوانین حمل بار بر اساس میزان مسافت بین مبدا و مقصد، کلاس پروازی و سن مسافر متفاوت است. اما از آنجایی که تنها کلاس اکونومی در این ایرلاین تدارک دیده شده است همانطور که در جدول زیر آمده با قوانین حمل بار متفاوتی روبرو نیستیم.

شرکت هواپیمایی تابان علاوه بر بار تحویلی به عنوان چمدان یا جامعه دان مقداری نیز به عنوان بار دستی در نظر گرفته است که مسافر می تواند به صورت رایگان به داخل کابین ببرد. البته حمل بار دستی نیز دارای قوانینی می باشد که در جدول زیر آمده است:

همچنین می توانید کالاهایی که ورود آن ها به داخل کابین حتی به عنوان بار دستی ممنوع می باشد را در قسمت کالاهای ممنوعه در ادامه همین مقاله نیز مطالعه کنید.

هزینه اضافه بار شرکت هواپیمایی فلای پرشیا ایر

اگر جامعه دان شما از میزان مجازی که در بلیط شما درج شده است بیشتر باشد(وزن بیش از 20 کیلوگرم) باید به قسمت اضافه بار برای پرداخت جریمه آن مراجعه کنید.

البته به یاد داشته باشید اگر کالاهای ممنوعه به همراه داشته باشید نمی توانید آن ها را با پرداخت هزینه ای به عنوان جریمه با خود ببرید. بلکه قانون پرداخت جریمه تنها برای بارهای مجازی است که وزن آن از حد استاندارد تجاوز نموده است.

اگرچه میزان پرداخت جریمه در ایرلاین های مختلف و با توجه به شرایط متفاوتی چون کلاس پروازی و مقصد شما متفاوت است اما می توان فرمول زیر را به عنوان معیار در نظر گرفت.

کالاهای ممنوعه

به کالا هایی که حمل آن ها تهدیدی برای جان و مال مسافران، خدمه و همچنین بدنه هواپیما محسوب گردد کالاهای ممنوعه می گویند از این رو با دانستن کالاهای خطرناک و ممنوعه از حمل اینگونه اقلام خودداری کنید تا سفری ایمن برای خود و دیگران فراهم کنید. در زیر لیستی آمده به این اقلام اشاره شده است که معمولا این اقلام در بیشتر ایرلاین ها مشابه است از این رو این لیست را همواره همراه خود داشته باشید تا با اطمینان خاطر سفر کنید.

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی فلای پرشیا ایر

در حال حاظر تمام پروا زهای فلای پرشیا تنها با کلاس اکونومی برای مسافران ارائه می گردد.

مقررات ابطال و استرداد بلیط هواپیما فلای پرشیا ایر

همانطور که می دانید در صورت تغییر در بلیط خریداری شده و یا مراجعه نکردن به قسمت دریافت کارت پرواز به عنوان مسافر کنسلی قلمداد می گردد و بلیط شما باطل می گردد و به دنبال آن جریمه در پی دارد. اما با توجه به این که کنسلی و تغییر در بلیط شما در چه فاصله زمانی تا هنگام پرواز صورت گرفته است، مشمول جریمه های متفاوتی می باشد.

از این رو برای اینکه متحمل جریمه به علت دیر مراجعه کردن شما و از دست دادن بلیط خریداری شده نشوید پیشنهاد می کنیم در پروازهای داخلی حداقل 2 ساعت قبل از پرواز و یا 30 دقیقه قبل از بسته شدن گیت های ورودی به هواپیما در فرودگاه حضور داشت باشید. چنانچه گمان می کنید دارای بار اضافه نیز می باشید حداقل 30 الی 1 ساعت بیشتر در نظر بگیرید تا به موقع کارت پرواز خود را دریافت کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1305

به "آشنایی با اضافه بار شرکت هواپیمایی فلای پرشیا ایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با اضافه بار شرکت هواپیمایی فلای پرشیا ایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید