یارانه حمایت معیشتی امشب به حساب 19 میلیون خانوار وایز می شود

به گزارش ارانیوز، مرحله چهارم سبد حمایت معیشتی امشب به حساب 19 میلیون و 283 هزار و 245 سرپرست خانوار واریز می شود.

یارانه حمایت معیشتی امشب به حساب 19 میلیون خانوار وایز می شود

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، مرحله چهارم سبد حمایت معیشتی امشب (دهم اسفندماه) به حساب 19 میلیون و 283 هزار و 245 سرپرست خانوار واریز می شود.

بامداد 24 آبان ماه با افزایش قیمت بنزین مقرر شد، سبد حمایت معیشتی در سه مرحله (27 آبان، 30 ابان و دوم آذرماه) برای 60میلیون نفر واریز، که این امر انجام شد.

پس از واریز مرحله نخست، سازمان برنامه و بودجه گفت که یارانه حمایت معیشتی از این پس دهم هر ماه به حساب سرپرستانخانوار مشمول واریز می شود و پس از آن مراحل دوم و سوم به حساب مشمولان و خانواری که درخواست آنهابررسی و تایید شده بودو.

در مرحله چهارم نیز 286 هزار و 149 خانوار دیگر که درخواست بررسی مجدد آن ها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاییدشده، یارانه حمایت معیشتی اسفند ماه و مراحل قبل را همزمان دریافت خواهند کرد.

میزان سبد حمایت معیشتی برای خانوار ها

سبد حمایت معیشتی به تناسب بعد افراد خانوار پرداخت می شود. خانواده یک نفره 55 هزار تومان، خانواده دو نفره 103 هزار تومان، خانواده سه نفره 138 هزار تومان، خانواده 4 نفره 172 هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می کنند.

چه کسانی یارانه معیشتی نمی گیرند

هفت شاخص برای خانوار هایی که مشمول دریافت سبد حمایتی معیشتی نمی شوند، اعلام شده است.

خانوار های دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان یا خانوار های دارای دو واحد ملکی و همچنین خانوار هایی که ارزش ملکآن ها در تهران و کلان شهر ها 12 میلیارد ریال و در سایر شهرستان ها 9 میلیارد ریال باشد، مشمول دریافت یارانه معیشتی نیستند.

همچنین خانوار هایی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی یا ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند، بسته معیشتی تعلق نمی گیرد.

کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز، خانوار های دارای بیش از سه سفرخارجی غیر زیارتی و گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیشاز سه میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند مشمول این کمک ها نیستند.

میزان درآمد یکی دیگر از شاخص ها برای پرداخت سبد حمایت معیشتی است. بر اساس این شاخص حداقل درآمد ماهانه خانواده یکنفره باید چهار میلیون، خانواده دو نفره پنج میلیون، خانواده سه نفره 6 میلیون و خانواده هفت نفره هفت میلیون و خانواده پنج نفر وبیشتر هشت میلیون باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 520

به "یارانه حمایت معیشتی امشب به حساب 19 میلیون خانوار وایز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یارانه حمایت معیشتی امشب به حساب 19 میلیون خانوار وایز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید