گام بعدی آمریکا در مذاکرات هسته ای پس از گزارش کری به اوباما تعیین می گردد

به گزارش ارانیوز، خبرنگاران: یک مقام آمریکایی با اشاره به سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن اظهار داشت که وی در آنجا گزارش مذاکرات عمان را به رئیس جمهور ارائه خواهد نمود تا درباره گام بعدی این کشور در مذاکرات هسته ای ایران تصمیم گیری گردد.

گام بعدی آمریکا در مذاکرات هسته ای پس از گزارش کری به اوباما تعیین می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، دو مقام وزارت خارجه آمریکا که به همراه جان کری به عمان سفر نموده بودند، نشست های سه جانبه را سخت، مستقیم و جدی توصیف کردند، با این حال نسبت به دستیابی به توافق اظهار امیدواری نمودند.

یکی از این دو مقام اعلام داشته که واضح است هنوز کارهایی برای انجام دادن قبل از مصالحه باقی مانده است.

این مقام ها همچنین اشاره داشتند که وزیر خارجه آمریکا حضور خود در عمان را به مدت چندین ساعت تمدید کرد تا مذاکرات را ادامه دهد. وی اضافه کرد: من اشاره ای به این ندارم که هرگونه پیشرفتی اجرا شده است.

کری پس از این مذاکرات به پکن سفر کرد تا در برای شرکت در نشست همکاری مالی آسیا اقیانوسیه به باراک اوباما و سامانتا پاور، مشاور امنیت ملی وی، بپیوندد. مقامات وزارت خارجه اعلام کردند که کری میخواهد اوباما و پاور را در جریان مذاکرات عمان قرار دهد. دومین دیپلماتی که با کری سفر می کرد گفت: چیزهای زیادی در آنجا، درباره گام بعدی ما مشخص خواهد شد.

پیشتر یک مقام عمانی با بیان اینکه پیشرفت هایی در مذاکرات دوروزه بین جان کری و محمدجواد ظریف، وزرای خارجه آمریکا و ایران به همراه کاترین اشتون، مسئول هماهنگی گروه 1+5 حاصل شده مدعی شد وزیر خارجه آمریکا پس از سفر چین بار دیگر به مسقط، پایتخت عمان باز خواهد گشت. این خبر هنوز توسط هیچ مرجع رسمی تأیید نشده است.

ضرب الاجل مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 که در توافقنامه موقت ژنو موسوم به برنامه مشترک اقدام مشخص شده بود روز سوم آذر به انتها می رسد و دیپلمات ها تا آن روز فرصت دارند به توافقی جامع دست یابند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 30

به "گام بعدی آمریکا در مذاکرات هسته ای پس از گزارش کری به اوباما تعیین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام بعدی آمریکا در مذاکرات هسته ای پس از گزارش کری به اوباما تعیین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید