کرونا دامن اقتصاد ژاپن را گرفت ، ژاپن وارد رکود مالی شد

به گزارش ارانیوز، ژاپن در نتیجه آثار ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا برای نخستین بار از سال 2015 به بعد وارد رکود مالی شد.

کرونا دامن اقتصاد ژاپن را گرفت ، ژاپن وارد رکود مالی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز بر ساس اعلام روز دوشنبه 29 اردیبهشت دولت ژاپن سومین اقتصاد عظیم دنیا پس از آمریکا و چین در سه ماه نخست سال میلادی جاری 3.4 درصد بر اساس نرخ سالیانه شده کوچک شده است.

اقتصاد ژاپن عظیمترین مالی در دنیا است که رسما در دوران شیوع ویروس کرونا وارد رکود می گردد که به صورت رشد منفی مالی در دو فصل متوالی تعریف می گردد.

در حالیکه کوشش های برای مهار همه گیری کرونا در سراسر دنیا در جریان است، اقتصادهای عظیم دنیای دیگر نیز در صف پیوستن به ژاپن هستند. آلمان و فرانسه قبلا وارد رکود مالی شده اند.

تجربه چین که شیوع برای نخستین بار در ماه دسامبر و ژانویه در آن بروز کرد، نشان می دهد که فرایند بازیابی مالی فرایندی طولانی و مشکل است.

اقتصاد ژاپن پیش از شیوع کرونا هم در وضعیتی قوی قرار نداشت و هزینه کرد مصرف کنندگان پس از اینکه دولت ژاپن در ماه اکتبر مالیات بر مصرف از 8 درصد به 10 درصد افزایش داد، سقوط نموده بود. هدف دولت شین زو آبه، نخست وزیر ژاپن در آن هنگام این بود که کسر بودجه کشور را که یکی از بالاترین میزان ها در میان کشورهای توسعه یافته است، کاهش دهد و هزینه خدمات اجتماعی را در حالیکه سن کارگران افزایش می یابد، تامین کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 726

به "کرونا دامن اقتصاد ژاپن را گرفت ، ژاپن وارد رکود مالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا دامن اقتصاد ژاپن را گرفت ، ژاپن وارد رکود مالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید