کانادا دست رد به سینه ترامپ زد

به گزارش ارانیوز، با وجود درخواست رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر بازگشت روسیه به گروه هفت، کانادا خاطرنشان کرد که موضعش در این باره تغییری نکرده است.

کانادا دست رد به سینه ترامپ زد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش عصر آدینه ایرنا به نقل ار خبرگزاری رویترز از اوتاوا، سخنگوی جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در واکنش به درخواست دونالد ترامپ، گفت: مخالفت اتاوا با پذیرش مجدد روسیه در گروه هفت تغییری ننموده است.­

اظهارات این سخنگو در حالیست که ترامپ در آستانه شروع نشست جی هفت، از اعضای این گروه خواست تا جهت را برای بازگشت روسیه به این گروه هموار نمایند.

جوزپه کونته نخست وزیر جدید ایتالیا نیز خواهان بازگشت روسیه به جمع کشورهای صنعتی دنیا شد.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه هفت (جی 7) که زمانی گروه 8 بودند، اما بدلیل پیوستن کریمه به روسیه، مسکو را از جمع خود اخراج کردند، اکنون در کانادا گرد هم آمده اند و مهمترین موضوعی که قرار است درباره آن به بحث و گفتگو بنشینند، موضوع جنگ تجاری جدید میان آمریکا و اروپا است.

روابط میان مسکو و پایتخت های غربی هنگامی به تیرگی گرایید که یک جاسوس برگشته از روسیه در شهرسالزبری در بریتانیا دچار مسمومیت با گاز اعصاب شد. کشورهای غربی که روسیه را مسئول مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس دانسته برای مقابله با اقدامات روسیه بیش از 100 دیپلمات روس را اخراج نموده بودند. مسکو نیز در واکنش به این تصمیم شماری از دیپلماتهای کشورهای مختلف را اخراج کرد.

روسیه هر گونه دخالت در مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش را رد نموده است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 656

به "کانادا دست رد به سینه ترامپ زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا دست رد به سینه ترامپ زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید