چرا مسئولان برای اعلام زمان قطعی کنکورهای سراسری تعلل می نمایند؟ ، هزینه هایی که کسی زیربارش نمی رود!

به گزارش ارانیوز، در عین حال که صدای مخالفت های زیادی برای برگزاری کنکورهای سراسری به گوش می رسد اما فرایند برپایی آزمون به خوبی پیش می رود و گویی حرف و عمل مسئولان یکی نیست.

چرا مسئولان برای اعلام زمان قطعی کنکورهای سراسری تعلل می نمایند؟ ، هزینه هایی که کسی زیربارش نمی رود!

گروه دانشگاه خبرنگاران، محیا معصومی- امیدوار نباشید و به دل خود صابون نزنید، مسئولان برای تعویق برگزاری آزمون های سراسری برنامه ای ندارند و تمام حرف و حدیث هایی که تا به امروز شنیده اید محض جمع کردن فالوور های بیشتر در صفحات مجازی بوده است، صفحاتی که امروز بیشتر از رسانه ها جریانات داغ را روایت می نمایند و تا حد زیادی به حاشیه ها دامن می زنند. پس منتظر نباشید و به جای دنبال کردن اینگونه اخبار که تنها یک بازی سیاسی است، خود را برای کنکور چند روز آینده تان آماده کنید.

درحقیقت چند روزی می گردد که طرح موضوعات و اظهار نظرات مختلف مسئولان از وزرای علوم و بهداشت گرفته تا معاونان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره تعویق یا لغو برگزاری کنکور های سراسری از جمله ارشد 99 داوطلبان و خانواده های زیادی را سردرگم نموده است، از یک طرف نگرانی برای رعایت پروتکل های بهداشتی و کرونا نگرفتن و از طرف دیگر استرس داشتن کنکور و ندانستن زمان به انتها رسیدن این تورنمنت حساس!

فرصت هایی که از دست رفت و برنامه معینی اعلام نشد

اما نگاه اجمالی به تمامی این صحبت ها و اقدامات درحال انجام به خوبی گویای آن است که هرکدام از ما به نوعی بازیچه دست مسئولان شده ایم و از آنجایی که نمی خواهند مسئولیت کار ها و تصمیمات شان را برعهده بگیرند خود را هوادار داوطلبان نشان می دهند. از همان زمان که بحث تعویق آزمون دکتری و کارشناسی ارشد با اعتراض داوطلبان به جریان افتاد مسئولان ذیریط موضوع را آنالیز و چندین بار تاریخ برگزاری را تغییر دادند تاجایی که با اولویت قرار دادن سلامت داوطلبان شرایط و فرصت های گاه مناسب برگزاری آزمون را مثلا در خرداد و تیرماه که کاهش شیوع بیماری کرونا در کشور را شاهد بودیم، از دست دادیم و تاریخ برگزاری به دوران حساس کرونایی رسید.

مسئولان عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور دکتری را ندید گرفتند

از کنکور دکتری با تمام عدم رعایت های ناخواسته به چشم نیامده که گذشت، اما داوطلبان کنکور ارشد هنوز چشمان در راهند، منتظر جلسه و تصمیمی از مسئولان که قاطعانه بگویند کنکور در فلان روز حتما برگزار می گردد و دیگر جای بحثی برای آن نیست، اما متاسفانه دریغ از اعلام یک تصمیم شفاف و برنامه ریزی معین که همه را از بلاتکلیفی دربیاورد. با اینکه تنها چند روز تا برگزاری کنکور ارشد باقی مانده است، اما هنوز مسئولان اصرار دارند که بگویند برای تعویق برگزاری در تلاشند درحالی که به چشم دیده می گردد حوزه های برگزاری آزمون درحال آماده سازی هستند و کارت ورود به جلسه داوطلبان هم توزیع شده است.

لغو یا تعویق چندباره برگزاری کنکور، مسائل و دردسر های زیادی را به بار خواهد آورد که برنامه ریزی برای آن ها در این شرایط کرونازده جهان خیلی آسان و قابل جبران نیست مثل حل کردن موضوع سربازی مشمولان، عدم پذیرش دانشجو برای یکسال تحصیلی در دانشگاه ها یا حتی اضافه شدن جمعیت بی شماری داوطلب به آزمون های سال آینده و غیره.

کسی زیربار اعلام تصمیم قاطعانه برگزاری کنکور نمی رود

مگر می گردد با این فرایند همچنان منتظر تعویق بود؟ پس بدانید از آنجایی که اعلام تصمیم قاطع، احتمالا تبعاتی دارد مسئولی حاضر نمی گردد مسئولیت برگزاری و رعایت پروتکل های بهداشتی را برعهده بگیرد که بخواهد در آینده بخاطرش هزینه ای بپردازد. این موضوع به قدری در بین مسئولان حیاتی و بحرانی شده که حتی وزیر بهداشت اعلام نموده است که ناظر بر رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های برگزاری آزمون خواهد بود، اما رعایت کامل تمام آن ها را تضمین نمی کند. درواقع همه توپ را در زمین وزارت بهداشت می اندازند تا در صورت بروز مشکل انگشت اشاره ای به سمت شان نباشد و وزارت بهداشت را همچون گذشته مرجع اعلام نمایند.

داوطلبان سرگرم وعده های مسئولان و مسئولان درپی آماده کردن حوزه های امتحانی

درست است که سعید نمکی پیشتر اعلام نموده بود که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری کنکور دکتری، کنکور ارشد و سراسری به تعویق می افتد، اما وقتی همین وزیر بهداشت که در راس ستاد ملی مبارزه با کرونا جای دارد و بر تمام گزارش های ارسالی از داوطلبان و نظرسنجی ها مطلع است که چقدر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های برگزاری آزمون دکتری بیداد می کرد، دَم از رضایت از نحوه برگزاری می زند دیگر چرا باید منتظر تعویق برگزاری کنکور ارشد بود؟

صحبت های نمایندگان و اظهار نظرات شان درباره برگزاری کنکور هم که جای خود را دارد و این اظهار نظر آن ها همانطور که برای به تعویق انداختن کنکور دکتری قاطعانه نبود، برای ارشد و شاید آزمون سراسری هم تا اینجای کار قاطعانه نبوده است.

شرکت در برنامه های مختلف، توئیت های جنجالی، جلسه های آنالیز زمان برگزار کنکور و ... همه بخاطر پاسکاری مسئولیت و انداختن تبعات احتمالی برگزاری آزمونی عظیم در دوران کرونا به گردن یکدیگر است از این رو اعلام تصمیم قاطعانه برگزاری کنکور در زمان های از پیش معین شده مانند یک توپ در زمین مسئولان پاسکاری می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 853

به "چرا مسئولان برای اعلام زمان قطعی کنکورهای سراسری تعلل می نمایند؟ ، هزینه هایی که کسی زیربارش نمی رود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مسئولان برای اعلام زمان قطعی کنکورهای سراسری تعلل می نمایند؟ ، هزینه هایی که کسی زیربارش نمی رود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید