پشت پرده تحرکات اخیر تروریست های داعش در عراق

به گزارش ارانیوز، حمله برنامه ریزی شده عناصر داعش به استان صلاح الدین و شهادت شماری از نیرو های عراقی بار دیگر نقش حمایتی آمریکا از حضور این تروریست ها را پررنگ کرد.

پشت پرده تحرکات اخیر تروریست های داعش در عراق

به گزارش، تروریست های داعش که اخیرا کوشش های ناکام بسیاری برای نفوذ به جنوب شهر سامرا داشته اند این بار در لحظات سحر با هجوم به نیرو های الحشدالشعبی در دو منطقه مکیشیفه و بلد در استان صلاح الدین شماری از این نیرو ها را هدف قرار داده و به شهادت رساندند.

هیئت الحشد الشعبی امروز در بیانیه ای اعلام نمود که با هجوم گسترده تروریست های داعش به نیرو های امنیتی از چند محوردر دو منطقه بلد و مکیشیفه در جنوب تکریت در استان صلاح الدین مقابله نموده و شماری از تروریست ها را هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده است که 10 نفر از نیرو های الحشد الشعبی در این حمله به شهادت رسیده و شماری زخمی شده اند.

هیئت الحشد الشعبی اضافه کرد: پس از مقابله با تروریست های داعش منطقه را برای پیگرد عناصر داعش با پشتیبانی هوایی و زمینی محاصره کردیم.

هاشم الهاشمی، کارشناس مسائل راهبردی عراق درباره حمله تروریست های داعش به استان صلاح الدین تاکید نمود که تاکتیک این نبرد بی سابقه بوده است و از آوریل 2019 تا به امروز تروریست های داعش چنین حمله ای نداشته اند.

وی در صفحه توئیتری خود نوشت: این حمله عناصر باقی مانده داعش را حمله ای ویژه قلمداد نموده که از آوریل 2019 تا به امروز تنها در نبرد های شرق فرات در سوریه چنین تاکتیکی از سوی تروریست ها به کار گرفته شده است.

این کارشناس مسائل راهبردی عراق اضافه کرد: عناصر داعش به 4 منطقه در اطراف سامرا حمله کردند که با مقابله نیرو های تیپ 41 و 35 الحشدالشعبی و نیرو های پلیس فدرال، واکنش سریع و جنگنده های ارتش روبرو شدند و این حمله نزدیک به 3 ساعت ادامه داشت.

علی الحسینی،مسئول هماهنگی محور شمالی الحشد الشعبی چندی پیش اعلام نموده بود که نقاط تمرکز تروریست های داعش در عراق، در سه استان صلاح الدین، دیالی و کرکوک است.

وی گفته بود که عمده فعالیت تروریست ها در مناطق المطیبیجه، تلال عباس، و کوه های منطقه الحویجه و رشته کوه حمرین صورت می گیرد که این مناطق همزمان سه استان صلاح الدین، دیالی و کرکوک را تحت الشعاع امنیتی قرار داده است.

همچنین وی از شکافی جغرافیایی خبر داده بود که در محدوده منتهی به شمال شرق دیاله، شرق طورخورماتو در صلاح الدین و داقوق و اطراف کرکوک وجود دارد گروهک های ترویستی وابسته به داعش آن را به مکانی امنیتی برای خود تبدیل نموده اند.

از سوی دیگر، غانم العیفان، از سران سازمان الحشد العشایری و عضو شورای استانداری الانبار عراق در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه گفته بود: استان الانبار بخاطر صحرایی که عناصر فراری داعش از سوریه در آن حضور دارند، از اهمیت امنیتی بالایی برخوردار است و نیرو های داعش از صحرای الانبار به عنوان اردوگاه هایی ایمن استفاده می نمایند.

وی هشدار داده بود که بقایای گروه تروریستی داعش، فعالیت خود را به شکل قابل ملاحظه ای در استان های الانبار و و مثلث کرکوک و دیالی و صلاح الدین شروع نموده اند.

صادق الحسینی، مسئول رسانه ای الحشد الشعبی درباره حملات اخیر تروریست های داعش در عراق تاکید نمود که این حملات با حمایت و پشتیبانی آمریکا صورت می گیرد.

وی گفت: عناصر باقی مانده داعش با حمایت آمریکا در استان های مختلف عراق جابجا می شوند و فعالیت تروریستی انجام می دهند چرا که آمریکا پس از تصویب خروج نیرو های بیگانه از عراق در مجلس، میخواهد ثبات و امنیت کشور را متزلزل کند و این کار نقشه برنامه ریزی شده است.

علی الحسینی، مسئول هماهنگی محور شمال الحشد الشعبی اعلام نمود در مخفیگاه های داعش به تسلیحات جدیدی دست یافته اند که نشان می دهد آمریکا با مسلح کردن تروریست ها می خواهد از دولت عراق و مردم این کشور انتقام بگیرد و بگوید با عقب نشینی واشنگتن از این کشور، فعالیت هسته های پنهان داعش از سر گرفته می گردد.

همچنین یکی از مسئولان استان الانبار تاکید نمود که بیشتر عناصر داعش از سوریه و با هدف تنش آفرینی وارد عراق می شوند و این حضور تحت پوشش و حمایت آمریکاست.

جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق نیز در بیانیه ای با اعلام اینکه حملات تروریستی اخیر در این کشور به سفارش آمریکا است و واشنگتن هنوز به نقش گروه تروریستی داعش در عراق به عنوان بخشی از پروژه عظیم خود برای تجزیه قومی-مذهبی این کشور می نگرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هفته گذشته به نقل از منابع محلی اعلام نمود که نیرو های آمریکایی شمار جدیدی از عناصر گروه تروریستی داعش را از سوریه به عراق منتقل کردند.

این منابع گفتند شش خودروی نیرو های اشغالگر آمریکایی از بخش شرقی شهر الشدادی در مرز های سوریه و عراق وارد این شهر شدند.

منابع مذکور اضافه کردند خودرو ها چند ساعت بعد همزمان با پرواز بالگرد های آمریکا با شماری از تروریست های داعش از این شهر خارج شدند و به سمت خاک عراق رفتند.

در خاتمه باید تاکید نمود با وجود کوشش های آمریکا برای برهم زدن امنیت در منطقه و سوء استفاده از شرایط سیاسی و بحران کرونا، نیرو های عراقی بار ها اعلام نموده اند که به عملیات خود در پیگرد تمامی هسته های خاموش داعش و نیز تسلط بر اوضاع امنیتی در تمامی مناطق ادامه می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 682

به "پشت پرده تحرکات اخیر تروریست های داعش در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده تحرکات اخیر تروریست های داعش در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید