پرونده استیضاح ترامپ به کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا رفت

به گزارش ارانیوز، گزارش 300 صفحه ای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا که نتیجه بیش از دو ماه تحقیق و تفحص درباره گفت و گوی تلفنی دونالد ترامپ با همتای اوکراینی اش است، روز سه شنبه به وقت محلی منتشر شد و با 13 رأی موافق و 9 رأی مخالف (موافقت تمام دموکرات ها و مخالفت تمام جمهوریخواه ها) به تصویب رسید.

پرونده استیضاح ترامپ به کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا رفت

به این معنا که حالا دیگر دموکرات ها رسماً رئیس جمهوری امریکا را متهم می نمایند که مرتکب یکی از جدی ترین جرم های سیاسی تاریخ امریکا یعنی سوء استفاده از قدرت برای منافع شخصی شده و این طرح اتهام یا به بیان بهتر طرح دعوا از این پس در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آنالیز می گردد.

به گزارش واشنگتن پست، در گزارش کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا اگرچه به چند مورد اتهام علیه ترامپ اشاره شده است اما اصلی ترین اتهام رئیس جمهوری امریکا این است که هم شخصاً و هم با واسطه عواملی در داخل و خارج دولت از یک کشور خارجی درخواست نموده علیه جو بایدن رقیب انتخاباتی اش اطلاعات مخرب به دست آورد. این یعنی استفاده از صندلی ریاست جمهوری برای برقراری ارتباط با یک دولت خارجی با هدف نفع فردی و شخصی. در قانون اساسی امریکا این مسأله یکی از جدی ترین جرم هایی است که یک رئیس جمهوری مرتکب می گردد.

نکته دیگری که گزارش 300صفحه ای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا دارد این است که با انتشار این گزارش به طور رسمی رئیس جمهوری متهم شمرده می گردد و پفراینده او از فاز تحقیقات صرف خارج شده و وارد فاز تحقیقات قضایی می گردد. به همین دلیل روز سه شنبه فرایند استیضاح ترامپ از کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا به کمیته قضایی این مجلس منتقل شد و رئیس جمهوری امریکا یک گام دیگر به استیضاح نزدیک تر شد. کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا قرار بود دیروز چهارشنبه به وقت محلی نخستین جلسه استماع خود را برگزار کند. پیشتر نیز جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی از ترامپ خواسته بود یا خودش یا وکلایش در این جلسه حضور یابند و دفاعیات خود را ارائه دهند اما ترامپ روز سه شنبه در یک پیغام توئیتری از راه دور بار دیگر فرایند استیضاح را غیرمنصفانه خواند و نوشت: کل فرایند غیرمنصفانه است نه فقط برای دونالد ترامپ بلکه برای مردم امریکا.

روز سه شنبه هم پس از انتشار گزارش 300 صفحه ای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا علیه ترامپ، استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای این گزارش را فریبکارانه خواند و گفت، نتایج تحقیقات این پفراینده نشان داد که هیچ مدرکی علیه رئیس جمهوری وجود ندارد. این گزارش تنها سرخوردگی و یأس دموکرات ها را نشان می دهد و متن گزارش مانند عبارات متناقض و بی سر و ته یک وبلاگ نویس سطح پایین است که کوشش می نماید چیزی را که وجود ندارد، ثابت کند. آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا یک فرایند جعلی یکجانبه را راهنمایی می نماید.

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان هم در واکنش به این گزارش به خبرنگاران گفت، شف که قسم خورده ترامپ را به همان قصر طلایی ای که از آنجا آمده برگرداند با تمرکز بیش از حد روی مسأله استیضاح، دارد حفاظت از امنیت ملی امریکا را نادیده می گیرد.

این در حالی است که کامالا هریس، سناتور 55 ساله دموکرات که روز سه شنبه به وقت محلی در یک پست توئیتری انصراف خود از شرکت در انتخابات را به خاطر ناتوانی در کسب حمایت اقتصادی گفت با اشاره به فرایند استیضاح ترامپ، خطاب به او نوشت: آقای رئیس جمهور، نگران نباشید. شما را در جلسه محاکمه خودتان خواهم دید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 271

به "پرونده استیضاح ترامپ به کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده استیضاح ترامپ به کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید