وظیفه نخبگان حل دو چالش هراس و تحقیر در جامعه ایران و افغانستان است

به گزارش ارانیوز، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: نخستین چالش هراس و چالش دوم، نگاه تحقیر است؛ تحقیر قومیت ها، افراد و مذاهب که باید برطرف گردد و این نیز وظیفه نخبگان است.

وظیفه نخبگان حل دو چالش هراس و تحقیر در جامعه ایران و افغانستان است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در مراسم رونمایی از کتاب مجموعه مقالات سومین همایش گفت وگوی اندیشمندان ایران و افغانستان که به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار گردید، با اشاره به سیاست های کلان وزارت علوم در ارتباط با برقراری روابط با کشور های دیگر گفت: اقتصاد بهتر، مبارزه با فقر و افزایش راندمان عمل همه در گرو دل بستن به نخبگان دانشگاهی و جامعه آکادمیک است.

وی با بیان اینکه حتی در دوران شیوع کرونا، تمام امید ها به نخبگان علمی و دانشگاهی برای فراوری واکسن است، اظهار کرد: دانشگاه ها اگر بخواهند نقش نخبگانی خودشان را در جامعه ایفا نمایند باید حصار ها را بشنمایند و به داخل جوامع و اجتماعات بروند. همچنین دانشگاه ها باید بتوانند مسائل جوامع در عرصه های ملی و بین المللی را مرتفع نمایند.

سالار آملی با اشاره به دو نگاه چالشی در دو جامعه ایران و افغانستان اظهار کرد: نخستین چالش هراس است؛ هراسی که دیگران در میان مردم دو کشور راه می اندازند که جامعه نخبگان دو کشور باید این را برطرف نمایند. چالش دوم، نگاه تحقیر است؛ تحقیر قومیت ها، افراد و مذاهب که باید برطرف گردد و این نیز وظیفه نخبگان است.

وی با اشاره به سه محور کلی برای همکاری های علمی میان دو کشور ایران و افغانستان گفت: نخستین محور، ایجاد انجمن رؤسای دانشگاه های عظیم دو کشور است. محور دوم، ایجاد شعبه مشترک دانشگاه های ایران و افغانستان و محور سوم ورود به کار های تحقیقاتی مشترک است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1196

به "وظیفه نخبگان حل دو چالش هراس و تحقیر در جامعه ایران و افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وظیفه نخبگان حل دو چالش هراس و تحقیر در جامعه ایران و افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید