وزارت بهداشت: هنوز وارد خیز ششم سراسری کرونا نشده ایم

به گزارش ارانیوز، تهران (پانا) - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد که هنوز وارد خیز ششم سراسری کرونا نشده ایم و ضمن آنکه فرایند بستری در استان های کشور پایدار یا کاهشی است.

وزارت بهداشت: هنوز وارد خیز ششم سراسری کرونا نشده ایم

به گزارش وبدا، فرایند بستری در بیشتر استان های کشور از 90 روز حاکی از آن است که اکنون فرایند بستری در استان های کشور پایدار یا کاهشی است. فقط استان کرمان در هفت روز گذشته افزایش موارد بستری را نسبت به هفته قبل تجربه کرد بعلاوه فرایند پذیرش بیماران سرپایی هم پایدار است.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور شروع شد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم مهرماه از عبور این خیز در کشور اطلاع داد.

در این خیز در 28 مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار مرگ و میر ناشی از کرونا از یکصد و 120 هزار نفر عبور نموده و رکورد فوت روزانه کرونا بارها شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با 709 مورد مرگ روزانه به بالاترین تعداد مرگ و میر از ابتدای شیوع کرونا (اسفند 98) در کشور رسید.

اما طی هفته های اخیر به مدد رویکرد دولت سیزدهم در مهار کرونا که با افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون همراه شد، مرگ و میر ناشی از کووید19 فرایندی نزولی گرفت و پس از گذشت حدود 40 روز از عبور خیز پنجم، به رقم 112 نفر رسید.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه 25 مهر ماه گفت: هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید درحالت آماده باش بمانیم و امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه های آینده، در شرایط بهتری قرار بگیریم.

امروز آدینه 21 آبان ماه نیز مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فوت 109 نفر در طول 24 ساعت گذشته اطلاع داد.

تا به امروز 55 میلیون و 511 هزار و 128 نفر دُز اول، 41 میلیون و 650 هزار و 237 نفر دُز دوم و 398 هزار و 881 نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 97 میلیون و 560 هزار و 246 دُز رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1622

به "وزارت بهداشت: هنوز وارد خیز ششم سراسری کرونا نشده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت: هنوز وارد خیز ششم سراسری کرونا نشده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید