واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای افراد غیرمطلع درباره بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا

به گزارش ارانیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعاهای مطرح شده از سوی بعضی افراد غیرمطلع در مورد بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا، با ارائه توضیحاتی در این رابطه تأکید کرد که وزارت امور خارجه هیچ دخالتی در اِعمال پروتکل های بهداشتی ندارد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای افراد غیرمطلع درباره بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهایی که از سوی بعضی افراد غیرمطلع در مورد بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا انجام شده و با تأکید بر هماهنگی کامل دولت و ارکان آن در مبارزه با کرونا و کم کردن آثار و تبعات منفی آن گفت: یکی از مأموریت های سنگین وزارت امور خارجه بعد از شیوع بیماری کرونا و توقف پروازها یا بسته شدن بسیاری از مرزها، انتقال ایرانیان علاقمند بازگشت به کشور از جمله دانشجویان بوده است، این امر به وسیله رایزنی فشرده با مقامات کشورهای مربوطه و در هماهنگی نزدیک با وزارت بهداشت و شرکت های هواپیمایی انجام شده و همچنان ادامه دارد .

وی توضیح داد: بدیهی است پس از انتقال هموطنان عزیز به داخل کشور، وزارت امور خارجه هیچ دخالتی در اِعمال پروتکل های بهداشتی ندارد و اصولاً چنین امر مهمی در حوزه وظائف و مأموریت های وزارت امور خارجه قرار ندارد.

موسوی تأکید کرد: حفظ جان و سلامت مردم ایران به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و تمامی اتباع کشور در هر شرایطی باید مقررات و پروتکل های بهداشتی آن وزارت را رعایت نمایند.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 635

به "واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای افراد غیرمطلع درباره بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای افراد غیرمطلع درباره بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید