واکنش روسیه به بیانیه پمپئو ، هدف آمریکا تغییر نظام ایران است

به گزارش ارانیوز، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت از بیانیه ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا انتقاد کرد.

واکنش روسیه به بیانیه پمپئو ، هدف آمریکا تغییر نظام ایران است

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، واسیلی نبنزیا کننده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت در خصوص اجرای قطعنامه 2231 سخنرانی کرد.

او در آغاز این سخنرانی از اینکه مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا این نشست مجازی را ترک کرده انتقاد کرد. نبنزیا گفت: می خواستم از مشارکت وزیر خارجه آمریکا هم تشکر کنم ولی ایشان در جمع ما نیستند. می دانم که برنامه شلوغی دارند ولی ایشان نخواستند که به حرف های شورا گوش ندهند. ولی بیشتر از آن، از این بابت متأسفم که در اظهارات ایشان-حداقل من- یک کلمه از همکاری و گفت وگو نشنیدم.

او گفت: سیاست آمریکا در اعمال تحریم های یکجانبه به نظر سایر کشورها بی اعتنایی می کند. ما با نگرانی تحولات مربوط به سیاست فشار حداکثری علیه ایران که عبارت بهتر برای آن سیاست خفگی حداکثری است را دنبال می کنیم.

او در ادامه گفت: ایران از همه جهات تحت فشار قرار گرفته است. هدف، تغییر نظام این کشور یا ایجاد وضعیتی است که ایران به معنای واقعی کلمه قادر به نفس کشیدن نباشد. این مثل گذاشتن زانو روی گردن کسی است. این بحران را ایالات متحده ایجاد کرده است.

وی در ادامه گفت: با آنکه قطعنامه های شورای امنیت جزو بخشی از قوانین بین المللی هستند و باید توسط تمامی اعضا اجرا شوند، ایالات متحده رسماً اجرای تعهداتش در قطعنامه 2231 و برجام را متوقف کرد، در را پشت سرش بست و به اجرای سیاست فشار حداکثری علیه ایران روی آورد.

نبنزیا گفت: چنین اقداماتی هر گونه انگیزه برای تهران جهت اجرای مفاد این توافق هسته ای را از بین می برد. علی رغم این، ایران به اجرای تعهداتش ادامه داد.

کننده روسیه همچنین گفت که ایالات متحده آمریکا کشورهای دیگری که قطعنامه 2231 را اجرا می کنند تهدید می کند.

نبنزیا در بخش دیگری از سخنانش مخالفت روسیه را با تلاش آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران گفت.

کننده روسیه در بخش دیگری از سخنانش گزارش نهم دبیر کل سازمان ملل در خصوص اجرای قطعنامه 2231 را مورد انتقاد قرار داد.

او گفت: مراتب ناامیدی عمیق خودمان را از نهمین گزارش دبیر کل در خصوص اجرای قطعنامه 2231 ابراز می کنیم. این گزارش، آشکارا استانداردهای بی طرفی را رعایت نکرده است.

کننده روسیه از همه طرف ها خواست برای حفظ توافق هسته ای برجام تلاش کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 810

به "واکنش روسیه به بیانیه پمپئو ، هدف آمریکا تغییر نظام ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به بیانیه پمپئو ، هدف آمریکا تغییر نظام ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید