نظارت بر قلب با فناوری پوشیدنی

به گزارش ارانیوز، اخیرا شرکت ریث مدیکس(RhythMedix) از جدیدترین دستگاه نظارت بر قلب پوشیدنی خود به نام ریثم استار(RhythmStar) رونمایی کرد. این دستگاه از شبکه سلولی برخوردار است و حال قرار است به دیگر دستگاه های پوشیدنی نظارت بر قلب که در بازار موجودند، بپیوندد.

نظارت بر قلب با فناوری پوشیدنی

در حوزه مراقبت های بهداشتی فناوری های پوشیدنی به دستگاه های غیرتهاجمی گفته می گردد که برای بهبود سلامت و رفاه شخصی، داده های فیزیولوژیکی را ضبط، تجزیه و تحلیل و جمع آوری می نمایند. در حالی که پیشتر از آنها عمدتا برای ردیابی تناسب اندام استفاده می شد اما در حال حاضر استفاده از اینگونه فناوری های پوشیدنی به طور مداوم در زمینه مراقبت های بهداشتی در حال رشد است.

یک کاربرد معمول نسل جدید فناوری های پوشیدنی، نظارت بر ریتم قلب است. مسائل ریتم قلب یا آریتمی ممکن است تا دو درصد از بزرگسالان را تحت تأثیر قرار دهد. اخیرا سایت GlobalData تخمین زده است که تقریباً چهار میلیون آمریکایی از فیبریلاسیون دهلیزی(نوع خاصی از آریتمی) رنج می برند. تشخیص و درمان زودهنگام آریتمی قلب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در صورت عدم درمان می تواند منجر به نارسایی قلبی یا در بعضی موارد حتی ایست قلبی گردد.

تعدادی دستگاه پوشیدنی وجود دارد که آریتمی قلب را به وسیله نظارت بر الکتروکاردیوگرام(ECG) تشخیص می دهد. به عنوان مثال ساعت هوشمند اپل برای ثبت موارد الکتروکاردیوگرام در درجه بالینی و تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی مورد تأیید سازمان غذا و دارو(آمریکا) قرار گرفته است. از طرف دیگر بعضی از دستگاه ها مانند AliveCors Kardia به طور خاص برای این منظور فراوری می شوند. به طور معمول، داده های الکتروکاردیوگرام از این دستگاه ها به یک دستگاه مانند تلفن همراه هوشمند ارسال می گردد و در آنجا برنامه ای داده های ضبط شده را جمع آوری می نماید و می خواند و در بعضی موارد آنها را به صورت بی سیم به پزشکان منتقل می نماید.

دستگاه نظارت بر قلب ریثم استار، یک دستگاه جدید پوشیدنی نظارت بر الکتروکاردیوگرام است و دارای شبکه سلولی داخلی است. این بدان معناست که خود دستگاه می تواند داده های الکتروکاردیوگرام را جمع آوری نموده و بدون احتیاج به دستگاه میانی مانند تلفن به صورت بی سیم برای پزشکان ارسال کند. این رویکرد ساده برای نظارت بر قلب، ممکن است افراد بیشتری را به استفاده از این نوع دستگاه ها ترغیب کند و پتانسیل فروش آنها در بازار را نیز افزایش دهد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1233

به "نظارت بر قلب با فناوری پوشیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بر قلب با فناوری پوشیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید