نخستین حضور افغانستان در مانور نظامی ترکیه

به گزارش ارانیوز، ارتش افغانستان برای نخستین بار در یکی از بزرگترین مانورهای نظامی ارتش ترکیه شرکت خواهد نمود.

نخستین حضور افغانستان در مانور نظامی ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه وان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، منیره یوسف زاده معاون وزیر دفاع افغانستان در امور آموزش نیروها در ملاقات با یونس اهمره قره عثمان اوغلو همتای تر کیه ای خود درباره دستاوردها و مسائل نیروهای ارتش افغانستان در حال آموزش در ترکیه، برنامه های درمانی مجروحان ارتش در بیمارستان های ترکیه و نیز ادامه همکاری های استراتژیک دو کشور گفت وگو کردند.

براساس بیانیه وزارت دفاع افغانستان، در این ملاقات دو طرف بر تعدیل تفاهم نامه های آموزشی و درمانی تاکید کردند.

آناتولی نیز گزارش داد که نیروهای ارتش افغانستان برای نخستین بار قرار است در Efes 2020 یکی از بزرگترین مانورهای نظامی ارتش ترکیه شرکت کند.

آمار رسمی نشان می دهد که در سال 2019 میلادی حدود 700 افسر ارتش افغانستان در ترکیه دوره های آموزشی را سپری نموده اند و بیش از 100 نظامی دیگر نیز در امسال میلادی در ترکیه خدمات درمانی دریافت نموده اند.

لازم به ذکر است که بیش از 500 نظامی ترکیه ای نیز در قالب ماموریت حمایت قاطع مسئولیت آموزش، مشاوره و یاری به نیروهای امنیتی و دفاع افغان را به عهده دارند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 327

به "نخستین حضور افغانستان در مانور نظامی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین حضور افغانستان در مانور نظامی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید