مومنی: 5 گل اولونگا نشان دهنده ضعف خط دفاعی استقلال است، تیم مجیدی می تواند صدرنشین گردد

به گزارش ارانیوز، مهاحم پیشین تیم فوتبال استقلال گفت که زدن 5 گل در دو بازی توسط مهاجم الدحیل قطر نشان دهنده ضعف خط دفاعی آبی پوشان است.

مومنی: 5 گل اولونگا نشان دهنده ضعف خط دفاعی استقلال است، تیم مجیدی می تواند صدرنشین گردد

محمد مومنی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره عملکرد تیم استقلال در ملاقات برگشت با الدحیل که با تساوی 2-2 به خاتمه رسید گفت: استقلال یک بازی کاملاً هوشمندانه انجام داد و فرآیندی از قبل طراحی شده بود تا بهترین نتیجه رقم بخورد. تعویض های خوبی هم انجام شد و انرژی لازم در بین بازیکنان استقلال بود. هرچند در هوای گرم و عرق ریزی زیاد بازیکنان دو تیم انرژی زیادی را از دست دادند.

وی با بیان اینکه ترکیب استقلال و آغاز بازی با سه مهاجم نشان دهنده هدف این تیم برای کسب 3 امتیاز بود، گفت: استقلال در اجرای کارهای تیمی کمی احتیاط به خرج داد و البته آنها هم هوشمندانه احتیاط کردند، چون با مساوی هم صدرنشین می ماندند و این هوشمندی را باید استقلال در بازی قبلی انجام می داد. با این حال استقلال هنوز مدعی است و می تواند مقابل الاهلی و الشرطه با ریکاوری خوب فیزیکی و ذهنی به میدان برود.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: استقلال خیلی خوب از کانال های کناری الدحیل استفاده کرد و حضور وریا غفوری در سمت راست بسیار موثر بود. در صحنه پنالتی هم که خطای او گرفته شد، فکر نمی کنم هیچ کجای جهان داوری چنین صحنه ای را خطا بگیرد. این آونسی بود که داور به الدحیل داد و به سود آنها شد.

مومنی توضیح داد: استقلال در قلب دفاع همچنان دچار مشکل است . دیدید که چقدر راحت اولونگا ارسال به محوطه جریمه را تبدیل به گل کرد، در حالی که باید در چنین مواقعی موی بینی چنین بازیکنان خطرناکی شد و آنها را راحت نگذاشت. اولونگا در دو بازی 5 گل به استقلال زد و انگار روی بازیکنی با این خصوصیات کمتر برنامه ریزی شده بود. خستگی و عدم ارسال پیغام از مغز باعث شد چنین فرصتی به مهاجم الدحیل داده گردد.

مومنی با بیان این جمله که الدحیل خیلی مقتدرانه بازی کرد، اضافه کرد: الدحیلی ها خیلی خوب جمع می شدند و این جمع شدن هوشمندانه و برای استفاده از کانال های استقلال بود. درباره تعویض ها فکر می کنم خروج المعز علی به سود استقلال و تعویض فرشید اسماعیلی به ضرر آبی پوشان بود.

وی ادامه داد: استقلال می تواند از گروهش صعود کند، به شرط اینکه جلوی آسیب دیدگی برخی از بازیکنانش را بگیرد و انرژی لازم را به آنها تزریق کند. یک امتیاز از بازی با الدحیل هم خوب بود و این استقلال را در ادامه راه امیدوار نگه داشت، به شرط اینکه بازی درخشان مقابل الاهلی تکرار گردد.

مومنی یادآور شد: باید ریکاوری خوب انجام گردد تا به جنگ الاهلی برویم که از بازی رفت قوی تر خواهد بود . استقلال باید هوشمندانه بازی کند تا سه امتیاز را بگیرد. الدحیل، استقلال و الاهلی مدعی صعود هستند، اما تکلیف این گروه را بازی بعدی استقلال تعیین می نماید و اگر بتوانیم سه امتیاز کامل را بگیریم، الاهلی را از دور خارج می کنیم و حتی می توان امیدوار بود الدحیل امتیاز از دست بدهد و استقلال با دو پیروزی به عنوان صدرنشین صعود کند. هم استقلال این پیشینه را دارد و هم فرهاد مجیدی تیم خوبی ساخته که توانایی صدرنشینی را دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1317

به "مومنی: 5 گل اولونگا نشان دهنده ضعف خط دفاعی استقلال است، تیم مجیدی می تواند صدرنشین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مومنی: 5 گل اولونگا نشان دهنده ضعف خط دفاعی استقلال است، تیم مجیدی می تواند صدرنشین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید