مسکو: برنامه آمریکا برای استقرار تسلیحات در فضا موازنه امنیتی را نابود می نماید

به گزارش ارانیوز، وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که برنامه آمریکا برای استقرار تسلیحات در فضا موازنه امنیتی کنونی را نابود می نماید.

مسکو: برنامه آمریکا برای استقرار تسلیحات در فضا موازنه امنیتی را نابود می نماید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل دکترای مدیریت در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اظهار داشت که برنامه های آمریکا برای استقرار تسلیحات در فضا موازنه امنیتی کنونی را نابود می نماید.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای که خبرگزاری اسپوتنیک آن را منتشر نموده، اظهار داشت: واشنگتن در کوشش است تا این ادعا را مطرح کند که ماهواره های کنترل کننده روسی در حال تعقیب ماهواره های شناسایی آمریکا بوده و با این دستاویز به دنبال تسریع مسابقه تسلیحاتی در فضا بوده که می تواند به نابودی موازنه امنیتی کنونی در فضا منجر گردد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما اعلام می کنیم که تحرکات فضاپیمای ما هیچگونه تهدیدی برای ماهواره آمریکا نبوده و بسیار مهمتر، هیچگونه اصول و قواعد قوانین بین المللی را نقض ننموده است.

وزارت خارجه روسیه تاکید نمود: این گام تحریک آمیز کوشش دیگری توسط آمریکا بوده تا طرح های آمریکا برای استقرار تسلیحات در فضا را توجیه نموده و مسئولیت بی ثباتی در شرایط امنیت فضایی را تقصیر دیگران بگذارد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه تاکید شده است: اجرای طرح های نظامی آمریکا در فضا باعث ویرانی جبران ناپذیری بر سامانه امنیتی فضا ایجاد نموده است.

مقامات آمریکایی اخیرا از فعالیت های مشکوک ماهواره 2542 کازموس روسی ابراز نگرانی نموده و مدعی شده اند که این ماهواره در اواخر ژانویه مانورهایی انجام داده تا به ماهواره شناسایی یو اس آ 245 نزدیک گردد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 460

به "مسکو: برنامه آمریکا برای استقرار تسلیحات در فضا موازنه امنیتی را نابود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: برنامه آمریکا برای استقرار تسلیحات در فضا موازنه امنیتی را نابود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید