ظریف درگذشت کاظم پور اردبیلی را تسلیت گفت

به گزارش ارانیوز، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی درگذشت حسین کاظم پور اردبیلی نماینده ایران در اوپک را تسلیت گفت.

ظریف درگذشت کاظم پور اردبیلی را تسلیت گفت

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پیغامی درگذشت حسین کاظم پور اردبیلی را تسلیت گفت.

متن این پیغام به توضیح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم؛ و لنبلونکم بشی من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین. الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون.

درگذشت برادر بزرگوار، دوست صادق و همکار عزیزم حسین کاظم پور اردبیلی دیپلمات برجسته و کم نظیر کشورمان ضایعه بزرگی برای جامعه دیپلماسی است. این شهید زنده هفت تیر در تمامی چهار دهه گذشته از وزارت تا سفارت و از معاونت وزیر تا عضویت هیات عامل اوپک همیشه مدافعی تیزهوش و باصلابت برای منافع ملی و مشاوری امین و دقیق و صریح برای مسئولین جمهوری اسلامی ایران بود.

خانواده وزارت امور خارجه در طول سه ماه گذشته دو حسین را از دست داده که هر دو نمونه خدمتگزاری بی پیرایه و صادقانه برای مردم دلاور ایران بودند. این مصیب سنگین را به همسر گرانقدر و فرزندان بزرگوار و سایر بازماندگان محترم و همکاران آن عزیز محبوب در وزارت امور خارجه و وزارت نفت تسلیت عرض می کنم. از خداوند متعال مسئلت دارم که او را با مولایش امیرالمومنین علیه السلام محشور و به بازماندگانش صبر و اجر مرحمت فرماید.

لازم به ذکر است، حسین کاظم پور اردبیلی دیپلمات باسابقه و برجسته که چندی پیش به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستانی در تهران در کما بود، درگذشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 707

به "ظریف درگذشت کاظم پور اردبیلی را تسلیت گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف درگذشت کاظم پور اردبیلی را تسلیت گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید