صلیب سرخ جهانی: با شدت دریافت مخاصمه قره باغ صدها هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفته اند

به گزارش ارانیوز، مدیر منطقه اوراسیای کمیته بین المللی صلیب سرخ اظهار داشت: عمیقاً امیدواریم که طرفین به توافقنامه آتش­ بس بشردوستانه پایبند باشند و این توافقنامه به تسکین واقعی افراد بینجامد.

صلیب سرخ جهانی: با شدت دریافت مخاصمه قره باغ صدها هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفته اند

جهت دریافت خدمات ویلا طراحی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از کمیته بین المللی صلیب سرخ از ژنو، مارتین شوپ، مدیر منطقه اوراسیای صلیب سرخ دنیای، امروز، چهارشنبه خاطرنشان کرد: بیش از دو هفته است که با شدت دریافت مخاصمه ناگورنو-قره باغ در دوره شدید (و متأسفانه رو به وخامت) خشونت­ ها هستیم. ما تا به امروز شاهد بودیم که صدها هزار نفر در منطقه تحت تأثیر این خشونت­ ها قرار گرفته ­اند.

او ادامه داد: غیرنظامیان کشته می­ شوند یا از جراحاتی که زندگی­ شان را دستخوش تغییر خواهد نمود رنج می ­برند. از خانه­ ها، کسب و کارها، و خیابان هایی که روزگاری پر هیاهو بودند تنها ویرانه­ ای به جای مانده است. در میان افرادی که مجبورند ساعت­ های طولانی را در زیرزمین­ های سرد سپری نمایند یا به دنبال مکانی امن خانه­ های خود را رها نمایند، سالمندان و نوزادان به چشم می­ خورند. علاوه بر همه اینها، مراکز مراقبت درمانی، کارکنان بهداشت و خدمات آمبولانس برای مقابله با مسائل در فشار هستند و حتی طبق گزارش ها در مکان هایی مورد حمله مستقیم قرار گرفته­ اند. در میان جوامع هر دو طرف خط برخورد، آشفتگی، خسران و ترس وجود دارد.

شوپ تاکید نمود: عمیقاً امیدواریم که طرفین به توافقنامه آتش­ بس بشردوستانه پایبند باشند و این توافقنامه به تسکین واقعی افراد بینجامد. برای این منظور، کمیته بین المللی صلیب سرخ آماده است تا تحویل اجساد کشته­ شدگان در جنگ و آزادسازی بازداشت­ شدگان را تسهیل کند. طرف­ ها باید در خصوص قالب انجام آن میان خود توافق نمایند. ما پیوسته در حال گفت وگو با آنها و رد و بدل کردن پیشنهادات در این خصوص هستیم. برای شروع عملیات باید هماهنگی­ های عملیاتی و لجستیکی اجرا شده و امنیت تیم­ های ما تضمین گردد.

این مقام توضیح داد: ما در مذاکرات سیاسی شرکت نداریم. نقش ما به عنوان یک میانجی بی ­طرف صرفاً بشردوستانه است. ما تجربه طولانی مدتی از این کار در مخاصمات سراسر دنیا داریم. در خصوص واکنش مان، ما در منطقه برای کاهش درد و رنج کسانی که در این مخاصمه گیرافتاده ­اند کوشش می­ کنیم. ما در حال توزیع یاری نقدی اضطراری و بسته­ های بهداشتی به صدها خانواده هستیم، و کیت ­های درمانی در اختیار بیمارستان­ ها و یاری پزشکی قانونی به مقامات ارائه می­ دهیم و هرکجا را بتوانیم ارزیابی میدانی می ­کنیم. با صلیب سرخ ارمنستان و هلال احمر آذربایجان که به این شرایط اضطراری واکنش می­ دهند از نزدیک همکاری می­ کنیم.

او ادامه داد: پیش ­بینی می­ کنیم که دست کم ده­ ها هزار نفر در سراسر منطقه در طول چند ماه آینده به یاری احتیاج خواهند داشت. برای این منظور ما به صورت اضطراری درخواست یاری نه میلیون و دویست هزار فرانک سوئیس نموده ­ایم و یاری­ های سخاوتمندانه ای نیز از بعضی دولت­ ها تا به امروز دریافت نموده­ ایم که قدردان یاری­ های آنها هستیم. من تجربه مادری را برایتان بیان می­ کنم که با ما سخن گفت - او برای ما توصیف کرد که چگونه وقتی کودک بود در زیرزمین پناه می ­گرفته و شب­ها را برای فرار از مبارزات در جنگل می­ گذرانده است. اکنون، تقریباً سی سال بعد از آن روزها، او یکبار دیگر مجبور است تا همان کار را انجام دهد، اما این بار به همراه دختر کوچک خود (که هنوز 2 سالش نشده است) و والدین سالمندش که قبلاً در سال­ های گذشته از او حفاظت نموده­ بودند. افراد بسیاری مانند این مادر جوان وجود دارند که باید برای یاری به آنها آنجا حضور داشته باشیم و هرکجا می ­توانیم اقدام بشردوستانه حقیقی را تسهیل نموده و انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 930

به "صلیب سرخ جهانی: با شدت دریافت مخاصمه قره باغ صدها هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلیب سرخ جهانی: با شدت دریافت مخاصمه قره باغ صدها هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید