شمار مبتلایان کرونا در برزیل از 700 هزار نفر گذشت

به گزارش ارانیوز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل به 707412 نفر رسیده است و 37134 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

شمار مبتلایان کرونا در برزیل از 700 هزار نفر گذشت

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، خبرنگار گاردین از ریودژانیرو نوشت: روز یکشنبه وزارت بهداشت برزیل شمار قربانیان را در 24 ساعت گذشته 1382 اظهار داشت اما این رقم بعدا به 525 نفر کاهش یافت.

ارائه آمارهای مختلف منجر به انتقادهای گسترده ای در میان طیف های مختلف سیاسی برزیل شده است. یک سناتور برزیلی خواهان تحقیق درباره اطلاعات مربوط به قربانیان و مبتلایان بیماری کوید 19 شد.

روزنامه پرتیراژ استادو د اس پائلو گزارش داد که وزارت بهداشت آمار قربانیان کرونا روز یکشنبه 857 نفر کمتر اظهار داشت چرا که ژائیر بولسونارو رئیس جمهور خواسته آمار روزانه قربانیان زیر هزار نفر اعلام گردد.

پیشتر وزارت بهداشت برزیل اظهار داشت که از این به بعد تنها آمار روزانه گزارش خواهد شد و دیگر آمار کلی ارائه نخواهد شد.

برزیل پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی بیشترین مبتلایان قرار گرفته است و آمار قربانیان این کشور اخیراً به صورت قابل توجهی افزایش یافته است.

ژائیر بولسونارو که به ترامپ برزیل معروف است به دلیل رد توصیه های سازمان بهداشت جهانی مورد انتقاد شدید گرفته است. وی روز آدینه تهدید کرد که برزیل را از این سازمان بین المللی خارج خواهد نمود. بولسونارو ویروس کرونا را سرماخودگی کوچک توصیف نموده و بر لغو محدودیت های اجتماعی اصرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 651

به "شمار مبتلایان کرونا در برزیل از 700 هزار نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان کرونا در برزیل از 700 هزار نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید