شب آشفته ارمنستان پس از امضای توافق صلح با جمهوری آذربایجان

به گزارش ارانیوز، معترضین به تصمیم دولت ارمنستان درباره خاتمه جنگ در قره باغ و امضای توافقنامه صلح با جمهوری آذربایجان، شب گذشته به خیابان های ایراوان آمده و به مجلس و ساختمان های دولتی حمله کردند.

شب آشفته ارمنستان پس از امضای توافق صلح با جمهوری آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، شب گذشته (سه شنبه)، گروهی از مردم ارمنستان مخالف با توافق صلح در قره باغ کوهستانی، بعد از انتشار دلیل بیانیه مشترک روسیه، ارمنستان و آذربایجان درباره انتها جنگ در قره باغ، به خیابان های شهر ایروان آمده و اعتراضات خیابانی را شروع کردند. معترضین به مجلس و ساختمان های دولتی حمله نموده و به داخل آنها راه یافتند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این افراد حتی به آرارات میرزویان رئیس مجلس ملی ارمنستان که در آن لحظه در خودروی شخصی اش در حال ترک مجلس بود، نیز حمله نموده، او را به زور از ماشین بیرون کشیده و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

مخالفان انتها جنگ در قره باغ، خواهان استعفای نخست وزیر نیکول پاشینیان شده اند.

این اعتراضات در حالی است که نخست وزیر ارمنستان در سخنانی خطاب به مردم کشورش بیان کرد که توافقنامه صلح به معنای شکست نیست. به گفته وی، دریافت این تصمیم برای او بسیار سخت بود، ولی هیچ گزینه دیگری وجود نداشت.

پاشینیان تأکید کرد، چاره ای جز امضای توافقنامه صلح برای انتها دادن به درگیری ها در منطقه قره باغ ندارد. به گفته وی، تجزیه و تحلیل اوضاع نظامی و ارزیابی افراد آشنا به شرایط منطقه، در این تصمیم گیری تأثیرگذار بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 952

به "شب آشفته ارمنستان پس از امضای توافق صلح با جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب آشفته ارمنستان پس از امضای توافق صلح با جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید