سکوت بولتن پس از استیضاح ترامپ شکست ، نگرانی از سانسور تاریخ

به گزارش ارانیوز، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید به ماجراهای محاکمه استیضاح دانلد ترامپ واکنش نشان داد و از احتمال سانسور شدن روایت تاریخ درباره این موضوع ابراز نگرانی کرد.

سکوت بولتن پس از استیضاح ترامپ شکست ، نگرانی از سانسور تاریخ

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، جان بولتن که برای شهادت دادن در سنا علیه رئیس جمهوری آمریکا اعلام آمادگی نموده بود، با تبرئه شدن ترامپ این فرصت را از دست داد. او در سومین دوشنبه ماه فوریه همزمان با روز ریاست جمهوری آمریکا انتها سکوت خود را شکست و درباره فرایند محاکمه استیضاح ترامپ، ناامیدی هایش و البته محتوای جنجالی کتاب تازه اش حرف زد.

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به دانشگاه دوک در دورهم-کالیفرنیای شمالی رفت و در مصاحبه با پیتر فیور، استاد علوم سیاسی و سیاست عمومی درباره رئیس پیشین خود با احتیاط حرف زد. مشکل اینجا بود که دانشگاه دوک به دلایلی اجازه ضبط صدای جلسه مصاحبه یا پخش زنده آن را نداد و فقط خبرنگاران حاضر در نشست می توانستند همزمان با مصاحبهی بولتن با فیور حرف های دو طرف را توییت نمایند.

بولتن در این نشست جواب بیشتر سئوال ها را به کتاب منتشرنشده خود ارجاع می داد و البته ناچار بود اعتراض دانشجویان و استادان را بشنود و تحمل کند. او درباره ملاقات ترامپ و ولادیمیر پوتین در 2018 در هلسینکی-فنلاند حرف زد و ارائه جزئیات بیشتر از ملاقات تاریخی رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه را به یکی از فصل های کتابش ارجاع داد. مشاور پیشین امنیت ملی سپتامبر گذشته به دلیل داشتن اختلاف نظر اساسی با سیاست خارجی ترامپ از مقامش استعفا داد.

کتاب بولتن قرار است با نام اتاقی که در آن رخ داد ماه آینده میلادی در آمریکا منتشر گردد اما گروه مشاوران و وکلای بولتن در حال رایزنی با کاخ سفید برای دریافت اجازه انتشار بدون ممیزی کتاب هستند. خود او هم در دانشگاه دوک بارها به این موضوع اشاره نمود و گفت: دست نوشته هایم بارها سانسور شده اند. این تلاشی است برای روایت تاریخ بدون ممیزی. باید ببینیم اوضاع با سانسور چگونه پیش می رود.

همزمان با حضور بولتن در دانشگاه دوک، گروهی بیرون دانشگاه گرد هم آمده بودند تا علیه او شعار بدهند. این گروه بولتن را معمار جنگ عراق، اسلام هراس بزرگ و جنایتکار جنگی لقب دادند و از مسئولان دوک به خاطر ترتیب دادن مصاحبه با و میزبانی از یک سخنران محترم به شدت انتقاد کردند.

دوک نخستین دانشگاهی است که این هفته از بولتن میزبانی می نماید. مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ قرار است روز چهارشنبه به دانشگاه وندربیلت در نشویل برود و با سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما درباره تعریف رهبری آمریکا در دنیا مصاحبه و مناظره کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 462

به "سکوت بولتن پس از استیضاح ترامپ شکست ، نگرانی از سانسور تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوت بولتن پس از استیضاح ترامپ شکست ، نگرانی از سانسور تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید