سوپرمن در لیگ عدالت اسنایدر چه تفاوت هایی نموده است؟

به گزارش ارانیوز، سوپرمن، هم از نظر ظاهری و هم از نظر شخصیت یکی از ضعیف ترین کارکترها را در لیگ عدالت داشت. اسنایدر کات پیشرفت های فراگیری ایجاد کرد. در ادامه تمام تغییرات ایجاد شده توسط زک اسنایدر برروی سوپرمن با بازی هنری کاویل در فیلم لیگ عدالت را خواهید خواند.

سوپرمن در لیگ عدالت اسنایدر چه تفاوت هایی نموده است؟

هنری کویل در نقش سوپرمن، جدیدترین بازیگری است که کلارک کنت را در پرده سینما به تصویر کشیده و با وجود تعریف و تمجیدهای گسترده از خود بازی، اختلاف نظرهایی به وجود آورده است. کویل در فیلم مردی از پولاد (Man of Steel) سال 2013 در نقش یک کریپتونی سیاه و اسرارآمیز ظاهر می شود و از نبرد با بروس وین در فیلم بتمن و سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) خیلی راضی نیست. کال-ال در کمپانی دی سی خشونت بیشتری نسبت به همتایان پیشین خود دارد و زک اسنایدر با مبالغه درباره او نسبت به کتاب های کمیک، یک خدای دچار سوءتفاهم ایجاد می نماید که نسبت به خودش مطمئن نیست و از نظر احساسی درباره نقش خود در زمین تضاد دارد.

  • 4 ابرقهرمان که قرار است در فیلم فلش حضور داشته باشند
  • 75 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما بر اساس نظر منتقدان
  • هنری کویل نقش سوپرمن را در فیلم شزم 2 ایفا نخواهد کرد

تصویر به وجود آمده از سوپرمن توسط زک اسنایدر محبوب برخی افراد شد اما برخی هم از آن انتقاد کردند، اما در فیلم لیگ عدالت (Justice League) 2017 هر دو گروه ناامید شدند. سوپرمن اسنایدر به طرز نامناسبی با یک قهرمان سبک تر و شوخ تر ترکیب شد و جلوه ای سردرگم کننده به خود گرفت.

با توجه به آشفتگی در پشت صحنه که به گونه ای عمومی شد که همه از آن خبر داشتند، جای تعجب نیست که داستان لیگ عدالت کلارک کنت یکنواخت شد، اما لیگ عدالت زک اسنایدر فرصتی را برای استراحت این شیاطین فراهم می نماید. تغییرات گسترده ای در هر یک از اعضای لیگ ایجاد می شود و مرد پولادین هم از این قاعده مستثنی نیست.

این برش 4 ساعته از فیلم، همان روایت گسترده سوپرمن در فیلم 2017 را دنبال می نماید و کلارک توسط دوستانش زنده می شود و به موقع حواس خود را به دست می آورد و به آن ها یاری می نماید تا استپن ولف را شکست دهند. اما از ظاهر بصری گرفته تا آینده DCEU، لیگ عدالت زک اسنایدر، کلارک کنت با بازی کویل را به شخصیتی ثروتمندتر و جالب تر تبدیل می نماید که به راحتی در عرصه وسیع دی سی قدم می گذارد. این گونه است که در لیگ عدالت زک اسنایدر سوپرمن تغییر نموده و ارتقا می یابد.

لب های سوپرمن ثابت شده است

بهتر است یک بار درباره این مشکل صحبت کنیم. لیگ عدالت 2017 با فیلم برداری از تصویر پسر دلخواه کریپتون آغاز می شود و حتی با فیلم برداری با ارتفاع کم، نکته ای عجیب در چهره هنری کویل جلب توجه می نماید.

پس از یک سری اتفاقات عجیب که با دردسر به خاتمه رسید، هنری کویل هنگام بازی در (مأموریت: غیرممکن: فال اوت)، در بازسازی مجدد لیگ عدالت به کارگردانی جاس ویدون حضور یافت و اجازه نداشت سبیل هایی که مخصوص برای آن بخش طراحی شده بود را بزند.

به این ترتیب برخی از انیماتورهای CGI مجبور شدند موهای صورت هنری کویل را به صورت دیجیتالی از بین ببرند،؛ نتیجه کار به اندازه ای که انتظار می رفت راضی کننده نبود. از آنجا که لیگ عدالت زک اسنایدر عمدتا از فیلم های اصلی تشکیل شده است (با چند تصویربرداری مجدد)، هنری کویل توانست صحنه های بدون سبیل را دوباره فیلم برداری کند و به این ترتیب یکی از عظیمترین مسائل تصویری نسخه قبل رفع شد. در مقایسه با سایر تغییرات، این اصلاح سخت، قابل توجه ترین تغییر سوپرمن است، اما حداقل یک ویژگی حواس پرت کننده را از چهره این شخصیت حذف می نماید.

مقاومت کمتر در برابر رستاخیز سوپرمن

یکی از تفاوت های اساسی بین لیگ عدالت 2017 و اسنایدر کات نحوه واکنش ابرقهرمانان به پیشنهاد بروس وین مبنی بر زنده کردن سوپرمن است. در داستان، بروس درگیر یک جنگ سرسختانه است تا کلارک را به هر قیمتی از مرگ برگرداند، اما افرادی مانند واندرومن و آکوامن نگران استفاده از فناوری مرموز مادرباکس بر روی بدن سوپرمن هستند. بروس هنوز هم نیروی محرکه لیگ عدالت زک اسنایدر است، اما این نیرو در همکارانش به خصوص واندرومن بیشتر است. تنها هنگامی که سایبورگ به صورت خلاصه نقطه نامعلومی را در آینده مشاهده می نماید، سوپرمن ناگهان آغاز به پرواز می نماید که ایده ای واقعا وحشتناک به نظر می رسد.

این تغییر باعث می شود پس از رستاخیز، سرزنشی متوجه بتمن نباشد و سرزنش ها به سمت سوپرمن متمایل شود. بعد از اینکه دیگر اعضای لیگ دائما به بتمن هشدار می دهند، خشم کال-ال شکست بروس وین را در پی دارد. با این طرح، عملکرد سوپرمن در لیگ عدالت زک اسنایدر تکان دهنده تر است (یا اگر 4 سال پیش این فیلم را تماشا می کردیم، چنین بود) و بینندگان را به این فکر وامی دارد که مرگ نه فقط دیوانگی بتمن را از بین می برد، بلکه باعث تغییر اساسی سوپرمن می شود.

وقایع نسخه اسنایدر، سوپرمن را به عنوان شخصیتی خدا گونه در دی سی بازسازی می نماید. لیگ عدالت در حمایت از بازگرداندن کلارک متحد است زیرا این موضوع برای آینده این سیاره بسیار مهم است. این نگرش در مقایسه با روایت کویل در فیلم مردی از فولاد و فیلم بتمن در مقابل سوپرمن (Batman v Superman) از خدایی که در بین انسان ها رفت و آمد می نماید، بسیار بهتر از قدرت قوی ترین سلاح در انبار اسلحه بروس وین است.

کابوس سوپرمن

برای اطمینان از پایبندی به اینکه وجه بد سوپرمن تهدیدی برای بتمن محسوب می شود، در لیگ عدالت زک اسنایدر صحنه های مربوط به کابوس که جاس ویدون و کمپانی وارنر آن ها را به عنوان احتیاجمندی های داستان می دانستند و اضافه نمودند حفظ شده است.

چنین تصوراتی از آینده ناخوشایند نشان می دهد که سوپرمن بر روی جنازه لوییس لین می ایستد و پس از آن زیر سلطه دارک ساید قرار می گیرد و استعدادهای خود را به حاکم شرور آپوکالیپس می دهد.

خاتمه بندی که در طی فیلم برداری های جدید حفظ شد، با لیگ عدالت سال 2017 و ظاهر جدید بتمن (با آرایش اضافه شده سفید) هم خوانی دارد، زیرا آن ها با کلارک کاملا شیطانی روبه رو می شوند که آماده است آن ها را به طرز فجیعی بکشد.

در غیاب اسنایدر، لیگ عدالت 2017 کوشش زیادی کرد تا این ایده را کنار بگذارد، اما در سال 2021، هواداران با صحنه هایی بی نظیر از بدترین ترس های بتمن روبرو می شوند.

افزودن قسمت کابوس همچنین طعم تلخ و شیرینی به سری سوپرمن می دهد. مخاطبان، آینده کلارک را می فهمند و اگر صادقانه بگوییم، این چندان جالب نیست. نزدیکی سه جانبه بین کلارک، لوییس و مارتا می تواند دلچسب باشد و رسیدن سوپرمن به نبرد نهایی کار بی فایده ای باشد، اما تهدید همیشگی در پس زمینه دیده می شود و با احتمال اندوهی فراوان، خوشبختی آن ها را کاهش می دهد.

کودک خارق العاده

فیلم لیگ عدالت به کارگردانی زک اسنایدر به طور واضح این موضوع را بیان نمی نماید، اما کاملا معین است که لوییس لین باردار است. اسنایدر تأیید نموده است که برنامه طولانی مدت کمپانی DC این بوده که پسر این زوج بدون قدرتی ماورایی متولد شده و بعدا جانشین بتمن شود.

ورود این کودک خارق العاده توسط اسنایدر کات لایه دیگری از پیچیدگی عاطفی را به داستان کلارک اضافه می نماید. اگر تهدیدی در آینده مانند ابر تاریکی بر زندگی دوم سوپرمن سایه بی افکند، پدر شدن او مانند چراغی در انتهای این راستا است.

در زمان روبه رو شدن سوپرمن با استپن ولف، ورود فرزند کلارک چالش های شخصی را زیاد می نماید و خطر ناشی از مرگ بالقوه را افزایش می دهد. چرا که سوپرمن درمی یابد چیزهای زیادی برای از دست دادن دارد و همین طور در مقابل با پیوستن به لیگ عدالت و محافظت از خانه خود (حتی اگر خود آن را نمی داند) چیزهای زیادی برای به دست آوردن دارد.

ملاقات مجدد او با لوییس، مانند قبل ناخوشایند نیست

اگر شما در سال 2017 که لوییس لین به نامزد تازه زنده شده خود گفت: بوی خوبی می دهی! در سالن سینما این فیلم را دیدید، پس شاهد بهت و حیرت هم زمان کل سالن بوده اید. ملاقات مجدد در مزرعه خانوادگی کنت با شوخ طبعی ویدون همراه بود، زیرا کلارک هم ادعا کرد که احساس خارش می نماید و از ترس گرفتار شدن در داخل جعبه چوبی، از ورود به خانه خودداری کرد. صحنه های غیراستادانه و بیخود، صحنه هایی را که واقعا احساسی و جذاب بودند را هم کمرنگ جلوه می داد.

اتحاد دوباره در لیگ عدالت زک اسنایدر بسیار طبیعی تر و با روال بهتر در داستان بود و برداشت یک نتیجه عظیم و احساسی به وسیله آغوش گروهی احساس می شد. کلارک همچنین اذعان می نماید که حلقه نامزدی توسط لوییس لین به او داده شده است که به احتمال زیاد بیشتر از اولین تجربه موفقیت آمیز سوپرمن اشک را به چشم می آورد. از همه مهم تر، اسنایدر کات، نشان می دهد که کلارک از روی لجبازی از رستاخیز خود خارج می شود، زیرا او به یاد آورد همراه که از کودکی خود لذت می برد. بدون در نظر دریافت این لحظه، گفتن دقیق این که چه زمانی کلارک به بدن کال-ال برمی شود، سخت است.

سوپرمن بازتاب بیشتری دارد و لباس سیاه را انتخاب می نماید

از زمان حرف های جاناتان کنت: بگذار بچه های مدرسه بمیرند! در فیلم مردی از فولاد، بازتاب کلارک نسبت به نقش های گذشته خود در سیاره زمین بیشتر بوده است. با توجه به این ایده کلاسیک که قدرت زیاد، مسؤولیت زیاد به دنبال دارد، در پیچ و خم داستان زک اسنایدر، کلارک دقیقا می فهمد که این مسؤولیت چیست. پس از زنده شدن سوپرمن در لیگ عدالت زک اسنایدر، او بر روی بنای یادبود شکسته خود فرود می آید و ادای احترام می نماید که در نسخه سال 2017 حذف شده بود. این فرایند برای دادگاه بتمن علیه سوپرمن طبیعی است - آیا کریپتونی ها منجی بشر هستند یا معضل بشر؟

به نظر می رسد کلارک نمی تواند تصمیمی اتخاذ کند و این امر منجر به تغییر لباس بسیار معنی دار او در لیگ عدالت زک اسنایدر می شود. در کمیک های DC، شماره سیاه و سفید براق کریپتون یک لباسی بازطراحی شده است که کلارک هنگام بازگشت از مرگ تقلبی می پوشد، اما این موضوع در نسخه جدید صدق نمی نماید.

در کتاب مردی از فولاد، جور-ال پس از مرگ به پسرش شرح داد که لباس قرمز و آبی نشانگر چراغی برای بشریت و عزمی برای یاری و راهنمایی زمین به سوی آینده ای روشن تر است. به گفته اسنایدر، این لباس سیاه و ساده، لباس خانوادگی سنتی اجداد کال-ال است و انتخاب آن در لیگ عدالت زک اسنایدر تغییری اساسی در نگرش کلارک را نشان می دهد.

سوپرمن دیگر یک منجی مردمی نیست که برای اثبات رجحان خود، آن را در سالن دادخواهی مطرح کند. او جهان را نجات می دهد زیرا انجام کار درست در ذات اوست. اگر جهان به زدن گردن مجسمه او واکنش نشان داد، پس این چنین کلارک با حفظ لباس سیاه در صحنه آخر ثابت می نماید که برای ماندن در این جا انگیزه های شخصی دخیل هستند.

سوپرمن می داند چه کاری باید انجام دهد (بدون لوییس)

در فیلم سال 2017 لیگ عدالت، لوییس لین به نامزد زنده شده خود می گوید که باید او را رها کند زیرا زمین در خطر است. سوپرمن تصدیق می نماید که مدیون لطف بروس است و موافقت می نماید که برود. در ادامه، کوشش ویدون و وارنر برای درخشان کردن لیگ عدالت، با توجه به شرایط زمین، بسیار سرگرم کننده است.

چرا لوییس احتیاج به ارائه دستورالعمل دارد؟ چرا کلارک هنوز سعی دارد شوخ طبع باشد؟ لیگ عدالت زک اسنایدر این مشکل را رفع می نماید. خود کلارک می فهمد که لیگ عدالت برای برگرداندن او دلیلی دارد و سوپرمن پس از انتخاب لباسی جدید، با آلفرد ملاقات می نماید. این تغییری جزئی است، اما ترجیح اسنایدر درباره سوپرمن تغییری شدیدتر است.

سوپرمن در نبرد نهایی سرسخت تر است

لیگ عدالت جاس ویدون به همان اندازه که کمپانی برادران وارنر درباره هشتگ RestoringTheSnyderVerse# متقاعد شد، به ایده سوپرمن جدی و قاطع، اعتقاد دارد و این به وضوح در نبرد نهایی کاملا مشهود است. در درگیری نسخه سال 2017 بین استپن ولف و اعضای لیگ عدالت، سوپرمن عشق خود را به حقیقت و عدالت اعلام می نماید، با بتمن می جنگد و مسابقه ای را با فلش برای سنجش این ابرقهرمان برگزار می نماید. با شکست نهایی استپن ولف و پارادمون ها، حس وحشت خاصی نسبت به سوپرمن درک می شود و به این ترتیب خاتمه فیلم طاقت فرسا و خسته کننده نیست.

تفاوت در لیگ عدالت زک اسنایدر قابل مشاهده نیست. کلارک در ابتدا هنوز به خوبی درک ننموده است که سوپرمن به طور معمول مانند موجودی است که هیچ چیز حریفش نمی شود. هنگامی که او استپن ولف را در میدان تایمز در شب سال نو زیر مشت و لگد می گیرد، شادی محوی در چشم هایش دیده می شود. سوپرمن در نسخه جاس ویدون که با جمله چطور می توانم یاری کنم؟ خود را معرفی نموده است، در لیگ عدالت زک اسنایدر کاملا همانند نسخه کمیک بوک است،؛ گرچه برخی همواره این معصومیت را ترجیح می دهند، اما نمی توان انکار کرد که لیگ عدالت زک اسنایدر یک سوپرمن سازگار با تاریخچه شخصیت دی سی را ارائه می دهد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1282

به "سوپرمن در لیگ عدالت اسنایدر چه تفاوت هایی نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوپرمن در لیگ عدالت اسنایدر چه تفاوت هایی نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید