سفیر مسکو: در دولت بایدن انتظار تغییر مثبت در روابط با آمریکا نداریم

به گزارش ارانیوز، سفیر مسکو در واشنگتن با بیان اینکه در سال های گذشته سخت ترین شرایط کاری را تجربه کرده، گفت با توجه به شواهد نباید منتظر تغییر در روابط آمریکا و روسیه در دولت جو بایدن بود.

سفیر مسکو: در دولت بایدن انتظار تغییر مثبت در روابط با آمریکا نداریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا گفت انتظار زیادی از روابط مسکو و واشنگتن در دولت جدید ایالات متحده ندارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، این دیپلمات روس به مناسبت روز دیپلمات های روسیه (10 فوریه) گفت: تا جایی که متوجه شدیم انتظاری از آنچه در پیش روست و آنچه خواهیم داشت، نباید داشته باشیم.

وی اضافه نمود: هر کاری می کنیم، کاملاً درست انجام می دهیم. با آرامی و بدون هیجان، از طریق توسعه روابط روسیه و آمریکا -در هر زمان ممکن-از منافع روسیه دفاع خواهیم کرد.

او در ادامه گفت که سفارت مسکو در واشنگتن در سال های گذشته مجبور بوده در سخت ترین شرایط ممکن فعالیت کند.

آنتونوف در این خصوص گفت: سه دولت سابق [آمریکا]هیچ کاری در جهت بهبود شرایط اقامت دیپلمات های روس در اینجا برای آرام تر کردن و راحت تر کردن آن انجام ندادند. دیپلمات های روسیه در حال حاضر با با مسائل و وظایف بسیار زیادی درگیر هستند.

رئیس جمهور آمریکا اخیراً در نخستین سخنرانی خود در تشریح سیاست خارجی آمریکا، در خصوص روسیه مدعی شد دوران تسامح آمریکا در برابر سیاست های تجاوزکارانه روسیه اعم از دخالت در انتخابات آمریکا، حملات سایبری و مسموم کردن شهروندان به پایان رسیده است.

بایدن همچنین گفت آمریکا برای افزایش دادن هزینه ها علیه روسیه و دفاع از منافع حیاتی آمریکا تردید نخواهد کرد.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه در واکنش، این اظهارات علیه روسیه را لفاظی تهاجمی و غیرسازنده توصیف کرد و در ارتباط با درخواست بایدن برای آزادی مخالف غربگرای روسیه گفت مسکو اولتیماتوم های واشنگتن را تحمل نخواهد کرد.

وی گفت: متاسفانه، این لفاظی تهاجمی و غیرسازنده است. ما پیش تر گفتیم که به این نوع اظهارات که نوعی سخنرانی های دیکته کننده است، توجهی نخواهیم کرد.

پیش تر وزارت خارجه روسیه از اولین تماس تلفنی میان وزیر خارجه این کشور و وزیر خارجه آمریکا در دولت بایدن خبر داد و اظهار داشت آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در این تماس به موضوع ناوالنی اشاره کرده و لاوروف در این خصوص به او لزوم احترام به قانون و نظام قضایی فدراسیون روسیه را یادآوری کرده است.

لاوروف همچنین در این مصاحبه موارد مربوط به آزار و اذیت افراد که در آمریکا به نتیجه انتخابات اعتراض کردند را مطرح نمود و خواستار اطمینان از شفافیت رویه های قضایی مربوطه شد.

طبق این گزارش، لاوروف در ادامه تایید کرد که روسیه برای کار مشترک با هدف عادی سازی روابط دوجانبه به صورت کلی بر مبنای اعتماد متقابل و تعادل منافع آمادگی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1198

به "سفیر مسکو: در دولت بایدن انتظار تغییر مثبت در روابط با آمریکا نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر مسکو: در دولت بایدن انتظار تغییر مثبت در روابط با آمریکا نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید