سفیر آینده اتحادیه اروپا در انگلیس پس از اجرای برگزیت مشخص شد

به گزارش ارانیوز، پس از تصویب قوانین مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در مجلس این کشور، بروکسل گفت دیپلماتی را به عنوان سفیر به این کشور اعزام می نماید.

سفیر آینده اتحادیه اروپا در انگلیس پس از اجرای برگزیت مشخص شد

در سفر با بهترین تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، اتحادیه اروپا روز آدینه یک دیپلمات پرتغالی را به عنوان اولین سفیر خود در انگلیس پس از اجرای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) منصوب کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بروکسل اعلام نمود از تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن) که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می گردد، برای این نهاد کشوری ثالث محسوب می گردد. بنابراین خوا وال دی آلمیدا، سفیر پیشین اتحادیه اروپا در سازمان ملل و آمریکا را از این تاریخ به عنوان سفیر انگلیس منسوب خواهد نمود.

چارلز میچل رئیس شورای اروپا امروز (آدینه) در حساب توئیتری خود از امضای توافق برگزیت بعد از تصویب این توافق در مجلس انگلیس اطلاع داد.

روز چهارشنبه با تصویب نهایی توافق انگلیس با اتحادیه اروپا در مجلس این کشور، بریتانیا یک گام دیگر برای خروج از این اتحادیه در روز 31 ژانویه (11 بهمن) نزدیک شد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه از تصویب این لایحه توسط مجلس استقبال کرد و گفت انگلیس از خط خاتمه برگزیت گذر کرد و اکنون به صورت یکپارچه پیش خواهد رفت و سال های تفرقه را پشت سر خواهد گذاشت.

عصر پنجشنبه، الیزابت دوم ملکه انگلیس نیز با امضای لایحه توافق خروج از اتحادیه اروپا، آن را به قانون تبدیل کرد.

جانسون برای دریافت این رأی از مجلس مجبور شد به انتخابات زودهنگام متوسل گردد و ترکیب نمایندگان را به نفع حزب خود تغییر دهد.

سال 2016 بیشتر نظرسنجی های قبل از همه پرسی از رای مردم بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا حکایت داشتند، اما با شمارش آرای صندوق ها بعد از برگزاری همه پرسی، نتیجه به شکل دیگری رقم خورد و دولت مجبور شد شرایط لازم برای خروج از تحادیه اروپا را فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 324

به "سفیر آینده اتحادیه اروپا در انگلیس پس از اجرای برگزیت مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آینده اتحادیه اروپا در انگلیس پس از اجرای برگزیت مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید