سازمان بهداشت جهانی وعده کوشش برای مقابله با کرونا در یمن داد

به گزارش ارانیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، سازمان بهداشت جهانی اعلام نموده که اقدامات خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در یمن به وسیله تجهیز 37 بیمارستان دنبال می نماید.

سازمان بهداشت جهانی وعده کوشش برای مقابله با کرونا در یمن داد

در این ارتباط، الطاف موسانی نماینده سازمان جهانی بهداشت در یمن، ضمن ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا در یمن تاکید نموده که این سازمان شرایط حداقلی یمن را برای مقابله با کرونا در نظر دارد.

افزوده شدن بخش مراقبت های ویژه به بعضی بیمارستان های یمن از جمله برنامه هایی است که از سوی نماینده سازمان بهداشت جهانی در این کشور اعلام شده است.

همچنین علاوه بر تأمین تخت و دستگاه تنفس مصنوعی، تهیه دارو و بالا بردن توان پرسنل پزشکی نیز از دیگر برنامه های سازمان بهداشت جهانی در یمن اعلام شده است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی همچنین افزوده است که کیت های تشخیصی کرونا در حال حاضر در صنعا پایتخت، عدن در جنوب و المکلا مرکز استان حضرموت در شرق یمن موجود است.

روز گذشته یمن اولین مورد ابتلاء به کرونا را گزارش کرد و گروه های امدادرسان و سازمان های بین المللی خود را آماده شیوع بیشتر این بیماری در یکی از فقیرترین های کشورهای جهان می نمایند.

گفته شده این بیمار در منطقه نفت خیز حضرموت تحت درمان قرار گرفته است.

جنگ چندین ساله عربستان علیه یمن که منجر به گرسنگی مزمن و نبود آب آشامیدنی سالم و شیوع گسترده وبا شده، شهروندان یمنی را در وضعیتی بسیار آسیب پذیر قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 630

به "سازمان بهداشت جهانی وعده کوشش برای مقابله با کرونا در یمن داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهداشت جهانی وعده کوشش برای مقابله با کرونا در یمن داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید