روسیه: برای بیماران کرونایی دارو ساختیم

به گزارش ارانیوز، آژانس فدرال پزشکی و بیولوژیک روسیه مدعی شد که پیروز شده با توجه به توصیه های کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، دارویی را برای مداوای بیماری کرونایی در این کشور بسازد.

روسیه: برای بیماران کرونایی دارو ساختیم

به گزارش ایرنا از خبرگزاری دولتی تاس روز شنبه به نقل از دفتر مطبوعاتی آژانس فدرال پزشکی-بیولوژیکی روسیه بیان کرد که مرکز علمی-فراوریی فارم زاشیتا وابسته به این آژانس شیوه ای برای مداوای کرونا با استفاده از داروی جدیدی به نام مفلوخین یافته است.

ورونیکا اسکوارتسووا رئیس آژانس فدرال پزشکی-بیولوژیکی روسیه گفت: داروی جدید با درجه بالای گزینشی تاثیر آسیب رسانی ویروس کرونا در سلول بدن را از بین می برد و مانع از فعالیت ویروس می گردد.

به گفته وی، پنیسیلین مصنوعی و آنتی بیوتیک اضافه شده به دارو مانع از پیدایش علائم بعدی بیماری کرونا می گردد و مواد ضدویروسی در پلاسمای خون و ریه ها را افزایش می دهد.

این دارو با توجه به توصیه های سازمان بهداشت دنیای فراوری شده و برای شیوه های درمانی وزارت بهداشت روسیه پیشنهاد شده است.

هنوز این دارو برای درمان بیماران توصیه نشده است.

لازم به ذکر است، در سه ماه اخیر که ویروس کرونا در دنیا فراگیر شده است هر روز خبرهایی مبنی بر کشف واکسن یا دارویی برای درمان قطعی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا منتشر می گردد اما تا امروز هیچ کشوری نتوانسته به دارویی 100 درصد تاثیر گذار یا واکسن این ویروس دست پیدا کند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 595

به "روسیه: برای بیماران کرونایی دارو ساختیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: برای بیماران کرونایی دارو ساختیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید