روسیه: ادعاها درباره غیرقانونی بودن انتخابات سوریه در راستای فشار بر دمشق است

به گزارش ارانیوز، وزارت خارجه روسیه با تاکید بر این که انتخابات ریاست جمهوری سوریه کاملاً منطبق بر قانون اساسی این کشور است، اضافه نمود آنچه خلاف این گفته می گردد در راستای اعمال فشار بر دمشق و دخالت در امور داخلی آن است.

روسیه: ادعاها درباره غیرقانونی بودن انتخابات سوریه در راستای فشار بر دمشق است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه امروز (آدینه) با رد ادعاها درباره غیرقانونی بودن انتخابات در سوریه، چنین ادعاهایی را در راستای فشار بر دمشق و مداخله در امور داخلی سوریه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام این وزارتخانه، مسکو معتقد است انتخابات در سوریه موضوع داخلی است که کاملاً منطبق بر قانون اساسی و قوانین ملی این کشور است.

این وزارتخانه اضافه نمود: از همین رو ما ادعاهای اخیر از سوی بعضی پایتخت های خارجی مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات آینده را عنصر فشار سیاسی فاحش بر دمشق و کوشش دیگری برای مداخله در امور داخلی جمهوری عربی سوریه می دانیم.

مسکو در ادامه ابراز امیدواری کرد با وجود ادامه اشغال خارجی غیرقانونی بعضی مناطق سوریه، انتخابات مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی موجود برگزار گردد.

در انتها بیانیه روسیه ذکر شده که در پاسخ به درخواست طرف سوری، ما آمادگی داریم ناظران روس را برای انتخابات آینده در سوریه بفرستیم.

پیشتر مجلس سوریه موافقت خود را با مشارکت مجلس های بعضی از کشورها به منظور همراهی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اظهار داشت.

شبکه الاخباریه سوریه در این خصوص گزارش داد که مجلس سوریه با رأی اکثریت با دعوت بعضی از مجلس های کشورهای دوست و برادر برای همگامی با فرایند انتخابات ریاست جمهوری سوریه و آگاهی از فرایند آن موافقت نموده است.

خبرگزاری رسمی سوریه سانا نیز در این ارتباط گزارش داد، مجلس هایی که از آن ها برای همراهی انتخابات ریاست جمهوری دعوت به عمل خواهد آمد، از میان کشورهای الجزائر، عمان، موریتانی، روسیه، ایران، ارمنستان، چین، ونزوئلا، کوبا، بلاروس، آفریقای جنوبی، اکوادور، نیکاراگوئه و بولیوی خواهد بود.

پیش از این، حموده صباغ رئیس مجلس الشعب (مجلس) سوریه اعلام نموده بود که انتخابات ریاست جمهوری برای سوری های مقیم خارج در 21 می 2021 (31 اردیبهشت) و سوری های داخل این کشور در 26 می 2021 (7 خرداد) برگزار خواهد شد.

بشار اسد رئیس جمهور فعلی سوریه در تاریخ یکم اردیبهشت ماه رسما برای مشارکت در انتخابارت ریاست جمهوری سوریه اعلام نامزدی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1321

به "روسیه: ادعاها درباره غیرقانونی بودن انتخابات سوریه در راستای فشار بر دمشق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: ادعاها درباره غیرقانونی بودن انتخابات سوریه در راستای فشار بر دمشق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید